Home » Transport » Kia e-Niro Advance [TEST]: Det behøver ikke at være en Tesla
Kia e-Niro Advance [TEST]: Det behøver ikke at være en Tesla

Kia e-Niro Advance [TEST]: Det behøver ikke at være en Tesla

Share

Kia e-Niro er ikke en elbil, der vil revolutionere markedet, men en fornuftig løsning til familien, der har behov for god rækkevidde, rummelighed og den komfort, man forventer af en moderne bil

Selvom man gerne vil skifte til et grønnere køretøj, er det ikke sikkert, man er klar til at overgive sig til den hypermoderne oplevelse, man får i en Tesla. Læs vores test af Tesla Model 3 her.

Kia giver et mere klassisk, vel nærmest konservativt, bud på en elbil med e-Niro, der dog ikke desto mindre har nogle af de samme kvaliteter, når det gælder rækkevidde og rummelighed.

Klassisk køreoplevelse

De fleste vil føle sig hjemme foran rattet i e-Niro. Gearene er selvsagt automatiske, men ellers er der mulighed for manuel styring af stort set alt. Det vrimler med fysiske knapper på rat, døre, kontrolpanel etc. Ikke noget med at dykke ned i menuer på en stor touchskærm, det hele har en knap.

Se også:  Det bedste fra årets CES-messe: Fuld fart frem i Las Vegas

Faktisk så mange at vi ikke anede, hvad vi skulle stille op med dem alle. Men mange vil formentlig sætte pris på den håndgribelige kontrol. Vi er lidt mere til Teslas minimalisme.

Det er en dejlig rummelig bil, hvor der snildt er plads til et barnesæde og en voksen på bagsædet, endda to, hvis man klemmer sig lidt sammen. På førersædet er der fin højde til loftet og nem mulighed for at skaffe sig den benplads, man har behov for.

Bagagerummet har ligeledes en kapacitet, der vil kunne tilfredsstille de fleste familier, omend en stor barnevogn vil være svær at få plads til.

Se også:  El-løbehjulstjeneste vil have bilerne ud af byen med ny pendler-rabat
Langt på en opladning

Måske vigtigst af alt er, at det er en virkelig behagelig bil at køre. Der er godt med spark i motoren, men den er klippestabil i styringen. Automatiske funktioner som fartpilot og vejbanepilot er tilstede, dog skal sidstnævnte mere ses som en korrigerende sikker-hedsfunktion, end noget der minder om autopiloten i nogle af de semi-selvkørende elbiler på markedet.

Kia e-Niro Advance
  • Features
  • Ydelse
  • Brugervenlighed
  • Batteri
  • Komfort
  • Pris
4

Summary

Alt om DATA siger

»Den vil virke hjemmevant at køre for de fleste og har det udstyr, man forventer af en bil i den bedre klasse. Læg dertil en vellydende elmotor, en glimrende rækkevidde og relativt hurtig opladning, så har du et af de bedste bud på en eldreven familiebil lige nu.«

Nøgletal

Pris: 391.997 kr. (fås fra 279.999 kr.)
Motor: Forhjulstræk, 150 kW /201 hk, 395 Nm, 0-100 km/t på 7,8 s, max 167 km/t
Batteri: 64 kWh, CCS Type 2 (Combo2), op til 100 kWh DC
Bagagevolumen: 451 liter
System: 7” touchskærm, FM, DAB+, Bluetooth, CarPlay, Anroid Auto

 

TAGS
Bil
elbil
elektriske transportmidler
kia

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S