Home » Erhverv » Zendesk samler sine løsninger i et nyt Suite-koncept
Zendesk samler sine løsninger i et nyt Suite-koncept

Zendesk samler sine løsninger i et nyt Suite-koncept

Share

At yde god kundeservice er en helt naturlig ting for de fleste virksomheder, men i en digital verden, hvor de sociale medier er den foretrukne kommunikationsvej, kan det være svært at følge trop med kundernes forventninger. Det prøver Zendesk nu at rette op på

”I dag har især den yngre generation af forbrugere en forventning om, at de kan servicere sig selv på nettet. Samtidig kommer flere og flere platforme i spil, så den helt store udfordring for virksomhederne er at kunne håndtere disse: Derfor er multichannel-løsninger ekstremt vigtige, når det gælder god og effektiv kundeservice. Det har altid været svært at yde god kundeservice, men det er blevet endnu sværere at leve op til forbrugerens forventninger i en verden, hvor vi kommunikerer via en række forskellige kanaler”.

Se også:  Nye teknologisamarbejder skal give tilfredse kunder

Sådan siger Thomas Olsen, der er nordisk salgschef i Zendesk og understreger dermed det faktum, at det i dag er sjældent, vi kontakter en virksomheds kundeservice via telefonen. Det sker typisk via de sociale medier, og utilfredse kunder kan lynhurtigt initiere en shitstorm. Det har mange virksomheder allerede prøvet, og det kan være en ganske ubehagelig oplevelse. Derfor har Zendesk nu lanceret deres Suite-koncept, der binder alle de eksisterende løsninger sammen, lige som et en helt ny løsning – Connect – er kommet på banen.

Mange kanaler giver forvirring

Thomas Olsen siger videre, at i en multichannel-verden er den største udfordring at opnå en meningsfuld samt ikke mindst sammenhængende kommunikation med kunden. Nogle gange bliver en henvendelse via en FAQ-dialog på hjemmesiden f.eks. behandlet af it-afdelingen, mens en henvendelse via Facebook behandles af marketing.

Se også:  Nye teknologisamarbejder skal give tilfredse kunder

Det er altså lidt tilfældigt, hvilke henvendelser, der rent faktisk lander i marketing, og under alle omstændigheder er der ikke nogen konsistent struktur i behandlingen af henvendelser.

”Mange virksomheder kommunikerer med deres kunder via en række forskellige kanaler, men det er kun få, der formår at binde dem sammen på en ordentlig måde. Især blandt de virksomheder, der har en online forretningsstrategi, er der imidlertid voksende interesse for at implementere løsninger, der kan håndtere multichannel-udfordringen”, siger Thomas Olsen, og føjer til, at Connect desuden tilføjer det proaktive element, mange virksomheder savner, når noget går galt. F.eks. at kunne informere kunderne om, at der må forventes leveringstid, hvis en aktuel vare pludselig er stærkt efterspurgt.

TAGS
kommunikation
kundeservice
Zendesk

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

Alt om DATA

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@altomdata.dk

Datatid TechLife

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@datatid.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg / Prislister:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Medieinformation


Alt om DATA, Datatid TechLife  © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S