Home » AOD Pro » Windows 11 er designet til fremtidens hybride arbejdsplads
Windows 11 er designet til fremtidens hybride arbejdsplads

Windows 11 er designet til fremtidens hybride arbejdsplads

Share

Det helt nye operativsystem ser snart dagens lys. Windows 11 er på vej, og for de danske virksomheder er det sandsynligvis godt nyt – det nye system er nemlig designet for den hybride arbejdsplads

I dag er pc’en mere end blot en computer, der skal trække en række programmer. Pc’en sikrer, at vi kan holde forbindelsen til kolleger, når vi skal arbejde hjemmefra, den forsyner os med viden og værktøjer, og den hjælper os med at løse problemer og at være kreativ.

Det nye operativsystem, Windows 11, som Microsoft netop har præsenteret, er derfor designet med den hybride arbejdsplads for øje, og i et blogindlæg fra Wangui McKelvey, general manager for Microsoft 365, forklarer han, at hele brugergrænsefladen er blevet redesignet, og der er blevet fokuseret på at gøre det lettere at arbejde med og interagere med flere vinduer og dokumenter.

Coronaperioden har fremmet den såkaldte hybride arbejdsplads, hvor onlinemøder blevet en integreret del af vores hverdag og en måde vi får klaret det daglige arbejde på. Undervejs har der været forskellige udfordringer: Vi har oplevet at kunne blive hørt uden at have tændt for mikrofonen, ikke være i stand til at se den præsentation, der blev vist, eller ikke være sikker på at andre i mødet kunne se din præsentation.

Se også:  Windows 11 rulles ud fra 5. oktober

For at sikre den nye hybride arbejdsform og derved sikre, at virksomheder kan gøre det lettere for deres medarbejdere at arbejde hjemmefra, fortæller Wangui McKelvey, har Microsoft lavet en dybere integration mellem apps, som gør det nemmere at samarbejde og kommunikere for eksempel med Microsoft Teams.

Den nye integration i operativsystemet skulle gøre det lettere at tænde og slukke for mikrofonen og dele skrivebordet eller enkelte applikationer direkte fra menulinjen.

Let udrulning

Det er dog ikke kun for den hybride arbejdsplads, at Microsoft mener at Windows 11 vil få en stor betydning. Det vil nyheden også få, når det kommer til virksomheders håndtering og udrulning af det nye OS.

Her har man også taget den hybride arbejdsform med ind i udviklingsprocessen. For hvor de fleste medarbejdere før corona havde faste arbejdspladser og derved var relativ nemme at håndtere for it-afdelingen, så er det ikke længere tilfældet.

Wangui MacKelvey beskriver at Windows 11 derfor er bygget til at kunne håndteres af it-afdelingen i et hybrid setup og på en enkel måde.

Se også:  TDC og Microsoft i samarbejde om hybride arbejdspladser

Det skulle blandt andet betyde, at Windows Update for Business og Autopilot understøtter det nye arbejdsmiljø, at det bliver muligt for virksomheder at teste Windows 11 på Azure Virtual Desktop, og at du vil kunne håndtere it-installationen med Microsoft Endpoint Manger i en cloudløsning.

Forbedret sikkerhed

For virksomheder er it-sikkerhed en stadig vigtigere del af hverdagen, og med Windows 11 skulle Microsoft have ønsket et endnu større fokus på denne vigtige del af it-afdelingernes hverdag.

Microsoft har allerede tilbage i 2019 udviklet en sikkerhedsarkitektur, og med Windows 11 kommer alle certificerede systemer med en såkaldt Trusted Platform Module (TPM) 2.0-chip, som skal øge sikkerheden på root-niveau.

Windows 11 vil også have understøttelse af Microsoft Azure Attestation, der gør det muligt at sikre Windows via attester, som danner grundlag for virksomheders sikkerhedspolitik.

Ifølge Microsoft skal Windows 11 gøre livet lettere for it-afdelinger og virksomheder, og med de mange nye tiltag, er der meget, som tyder på, at det er tilfældet. Men lad os nu se, når den officielle lancering af Windows 11 finder sted.


TAGS
hybrid arbejdsplads
Windows

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S