Home » Transport » Voi laver køreskole for el-løbehjul
Voi laver køreskole for el-løbehjul

Voi laver køreskole for el-løbehjul

Share

Den nye initiativ skal mindske antallet af ulykker og generelt gøre brugerne af de populære al-løbehjul bedre til at færdes blandt andet trafikanter. Samtidig skabes nye zoner, hvor løbehjulene kun kan køre 2 km/t

Antallet af ulykker relateret til el-løbehjul er steget i takt med at det nye transportmiddel er blevet mere og mere populært. Samtidig er en del danskere frustrede over, at de oplever uansvarlig kørsel på el-løbehjul.

Det har den svenske løbehjulsudbyder VOI nu sat sig for at gøre noget ved. Det sker med lanceringen af en global køreksole for el-løbehjul, som er certificeret af svenske NTF og det uafhængige belgiske institut for trafiksikkerhed VIAS.

Tjen credits til løbehjul

Kampagnen består at en video, hvor man præsenteres for gudinden Voila. Hun er rejst til hertil for at lære jordboerne, hvordan man bevæger sig sikkert rundt i trafikken – og vel at mærke uden at genere andre på sin vej. Voi er nemlig bevidst om, at et af de væsentlige kritikpunkter mod el-løbehjul er, at brugerne opleves som ligeglade med regler og skiltning.

Se også:  Xiaomi MI365 [TEST]: Lækkert løbehjul, men lidt for hurtigt

Den anden del af Ride Like Voila-kampagnen er en online trafikskole, hvor man skal svare på en række forskellige spørgsmål eller tage stilling til bestemte trafiksituation. Alle spørgsmål, skilte og trafiksituationer i køreskolen er tilpasset til danske færdselsregler. Tilbuddet giver således en grundig introduktion for dem, der aldrig har modtaget en sådan undervisning tidligere. Der er også mulighed for at genopfriske sine færdigheder, for den som har taget kørekort for år tilbage, og måske har glemt nogle nuancer af den danske færdselslov.

Som i computerspil optjener man “credits”, altså en slags point, som kan bruges til at leje el-løbehjul. Voi håber at belønningerne skaber et incitement til at engagere sig i køreskolen og i at gøre sig umage med at besvare den så godt som muligt.

Se også:  Segway Drift W1 [TEST]: Strøm under fødderne
Lavere fart i nye zoner

Voi har desuden gjort nye tiltag for at forbedre trafiksikkerheden. Der er indført No Speed Zones, hvor det ikke er muligt at køre mere end 2 km/t – fx på på gågader eller i grønne områder. Der er også kommet flere No Park Zones. Områder, hvor man ikke kan parkere er markeret med rødt i Voi-appen. Her kan det ikke lade sig gøre at afslutte sin tur.


TAGS
el-løbehjul
elektriske transportmidler
voi

DEL DENNE
Share

Seneste Tech test
Seneste konkurrencer

Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

Alt om DATA

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@altomdata.dk

Datatid TechLife

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@datatid.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg / Prislister:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Medieinformation


Alt om DATA, Datatid TechLife  © 2019
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S