Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
2021 har indtil videre været et godt år for OnePlus, der i dag offentliggør europæiske tal for første kvartal af 2021. Her fremgår det, at OnePlus i årets første kvartal har opnået en vækst i salg på 388 pct. samt en stigning i omsætningen på 286 pct. sammenlignet med første kvartal af 2020.
OnePlus har særligt fat i Nordeuropa, der står for 30 pct. af omsætningen, og som dermed er den region i Europa, der performer bedst. Det understøtter OnePlus’ vækststrategi om at udnytte mulighederne i Norden, Belgien og Holland.
“Vi har haft en fremragende start på året i Europa, hvilket blandt andet skyldes vores store fokus på vores flagskibs-smartphones, et voksende community og investeringer i vigtige markeder som fx Nordeuropa. Vi vil nu fortsat arbejde mod en bredere produktportefølje af fremtidssikre 5G-enheder og et stærkt samarbejde med vores community”, siger Tuomas Lampen, Head of Strategy, OnePlus Europe.
Den gode start på 2021 er en naturlig fortsættelse af OnePlus’ stærke tilstedeværelse i Nordeuropa. OnePlus var sidste år, ifølge en undersøgelse fra Counterpoint Research’s Market Monitor, ét af de tre førende smartphone-brands i hhv. Danmark og Finland. Her fremgik det også, at OnePlus sidste år indtog andenpladsen som det mest populære 5G Android-smartphonebrand i Danmark.
En teknologivirksomhed med ambitioner
OnePlus tilbyder i dag en bred produktportefølje af premium- og mellemklasse-smartphones, trådløse høretelefoner samt OnePlus Watch, virksomhedens første smartwatch, der lanceres den 30. april.
Sidste år lancerede virksomheden OnePlus Nord og OnePlus Nord N-serien, der styrkede virksomhedens udvalg af produkter i mellemklasse-kategorien og gjorde OnePlus-oplevelsen tilgængelige for endnu flere brugere i hele verden.