Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Accenture Interactive skal som Vatikanets digitale bureau definere en digital kommunikationsstrategi, der øger sammenhængen og klarheden i Vatikanets kommunikation og forener det nuværende udvalg af uafhængige kommunikationskanaler under en enkelt ny portal, Vatican News. Transformationen vil gøre det muligt for Vatikanet at have en klar onlineidentitet, én stemme og en velfungerende digital adgang til multimedie-indhold for brugere over hele verden.
Vatikanets nye logoer
Opgaven omfatter design og udvikling af Vatican News, som vil gøre det lettere for folk at finde og interagere med det ønskede indhold. Det vil ligeledes omfatte oprettelsen af et flersproget redaktionelt team, der vil arbejde med multimedia og multikulturel tilgang fra alle gængse enheder samt en indholds-strategi, der vil sikre effektiv håndtering og distribution af indholdet.
Monsignor Dario Edoardo Viganò, prefekt for sekretariatet for kommunikation siger: ”Med den digitale og kulturelle divergens vi ser i dag, er det nødvendigt at have produktions- og formidlingsprocesser, der adskiller sig fra de traditionelle. Accenture Interactive har en stærk, global erfaring inden for dette område. Og det gør det muligt for os at udvikle en strategi, der kan forene indsatsen fra forskellige arbejdsgrupper, udvide og udvikle vores forskellige formater – og samtidig styrke vores brandidentitet.”
Accenture Interactive er også ansvarlig for at designe nye logoer og andre brandelementer i de forskellige Vatikanske kommunikationskanaler: Vatican News, Vatican Media og Radio Vaticana Italiana, hvilket sikrer sammenhæng mellem den nye visuelle identitet, der anvendes til portalen og dens profil på de sociale medier.
”Dette projekt rammer kernen i det, vi gør hos Accenture Interactive: Skaber bruger-centrerede oplevelser til nutidens digitale verden,” siger Anatoly Roytman, chef for Accenture Interactive for Europa, Afrika, Mellemøsten og Latinamerika.
”Vi er beærede over at samarbejde med en sådan speciel institution om at genopfinde den måde, den kommunikerer på. Accenture Interactive blev primært valgt, fordi vi kan levere en bred vifte af digitale kompetencer på tværs af brugeroplevelse, design, indhold, branding, analytics, search og sociale medier – samt ikke mindst vores evne til at hjælpe store organisationer med den forandringsstyring, der kræves for at gøre digital transformation til en succes.”