Her er ikke bare tale om en traditionel cykel, hvor man har tilsat en elmotor og et batteri. Man har gentænkt elcyklen fra bunden for at skabe en topmoderne cykeloplevelse, som udnytter teknologiens muligheder i en grad vi ikke har set mage til før. I cirka 35 år som cyklist, har undertegnede faktisk aldrig overlevet noget, som på den måde revolutionerer cykeloplevelsen.
Den er blevet kaldt elcyklernes Tesla, og det er faktisk ikke så tosset en sammenligning. For på samme måde som Elon Musk forsøger at gøre biloplevelsen smart og brugervenlig ved hjælp af den nyeste teknologi, forsøger VanMoof at gøre det samme for cykeloplevelsen.
Og så er den pæn. Faktisk rigtig pæn, på sådan en smart og moderne, ja, vel ligefrem hip, måde, som er en sjældenhed blandt elcykler, som ofte er store og kluntede.
Batteriet er bygget i stellet og det er nærmest ikke til at se.
Det betyder at du må trække ledningen ud til cyklen, eller tage den med ind, når der skal lades.
Opladning sker dog ret hurtigt. På tre-fire timer er cyklen fuldt ladt op. Og så har VanMoof en imponerende rækkevidde. Vi nåede over 70 kilometer med fuld assistence, før den skulle i opladeren.