Home » Mobiltelefon » Undgå chokregninger for mobilforbruget
Undgå chokregninger for mobilforbruget

Undgå chokregninger for mobilforbruget

Share

Efter det er blevet normalt at anvende datatjenester på mobiltelefonen har rigtig mange danskere oplevet chokerende regninger. De fleste forbrugere er nemlig ikke bevidst om priserne. Derfor styrker Telia indsatsen for at beskytte mod chokregninger

Brugen af mobilt data er eksploderet de seneste år, og mere end halvdelen af danskerne bruger i dag mobilt data via mobilen eller regner med, at de vil gøre det i 2010. De mange muligheder gør, at hele 67 pct. ikke ved, hvad det koster at bruge de forskellige funktioner, og mere end hver tredje har oplevet at få en højere regning end forventet ved brug af mobilt data.

I en ny undersøgelse fremgår det, at de mange muligheder med mobilt data er årsag til, at ca. 40 pct. har oplevet at få en højere regning end forventet.

Se også:  Få en Sonos-højttaler for kun 299 kroner i nyt YouSee-abonnement

”Undersøgelsen har meget tydeligt bekræftet vores bange anelser. Vi lavede undersøgelsen for at få identificeret problemets størrelse, og på baggrund af resultaterne iværksætter vi nu en række tiltag, som skal beskytte kunderne mod chokregninger”, siger Peter Krogsgaard, salgs- og marketingdirektør i Telias mobilforretning. Han forsætter:

“48 pct. har ikke overblik over deres forbrug af mobilt data, og mere end halvdelen ved ikke, hvordan de kan undgå chokregninger. Dette er en problematik, som vi vil forsøge at komme til livs, så kunderne ubekymret kan nyde friheden med mobilt data.”

En række tiltag skal i 2010 gøre det lettere for kunderne at gennemskue priserne og dermed undgå chokregninger på grund af mobilt data. Telia introducerer pr. 1. marts en øget sikkerhed for kunderne. Kampagnen, som foreløbigt kører frem til sommer, betyder, at kunderne får et loft på 30 kr. pr. dag på deres dataforbrug i Danmark.

Se også:  Vildt billigt mobilabonnement - 29,5 kroner for 5 timers tale / 5 GB data

For dataforbrug i udlandet bliver loftet 450 kr. om måneden. Kunden skal blot ringe eller sende en e-mail til kundeservice og blive tilmeldt datakontrol/datagrænsetjeneste for udlandet. Når man har brugt 80 pct. (360 kr.), modtager man en sms som advarsel. Ved 100 pct. forbrug (450 kr.) spærres der automatisk for data i udlandet for at beskytte kunden mod chokregninger. Ønsker man fortsat at bruge data udover de 450 kr., skal man kontakte kundeservice.

Hvis kunderne benytter Telias Forbrugskontrol, kan de selv fastsætte et loft for deres generelle forbrug af tale, sms, mms og data.


TAGS
abonnement
Mobilt internet

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S