Home » Spil » Ubehagelig adfærd i onlinespil er et stigende problem
Ubehagelig adfærd i onlinespil er et stigende problem

Ubehagelig adfærd i onlinespil er et stigende problem

Share

7 ud af 10 gamere har oplevet ubehagelig adfærd, mens de har spillet multiplayer eller på tværs af platforme, viser ny undersøgelse fra Unity. For at komme problemet til livs har Unity købt AI-virksomheden OTO, der via kunstig intelligens kan identificere grænseoverskridende adfærd i online- og multiplayer spil

Den danskstartede softwarevirksomhed Unity køber AI-platformen OTO, hvis lyd- og chatfunktioner skal være med til at skabe et sundere og mere sikkert gamingmiljø. Unity integrerer OTO i sin Vivox-platform – og det skal være med til at dæmme op for en af spilbranchens største udfordringer – ubehagelig adfærd og dårlige oplevelser for spillerne

“Vi har det sidste år set, hvordan mennesker over hele verden har brugt spil til at komme tættere på deres venner og familie. Vores undersøgelse viser også, at de mange nye multiplayer-spil på forskellige platforme har gjort, at problemet med ubehagelig adfærd er blevet større. Med integrationen af OTO giver vi udviklerne en simpel og skalerbar løsning til at designe og sikre virtuelle spilmiljøer, der kan fremme gode spiloplevelser og opdage ubehagelig adfærd,” siger Felix Thé, VP of Product Manager, Operate Solutions, Unity.

Se også:  3D til kamp mod racisme og miljøsvineri - de stærkeste projekter kåret

“Spillerne foretrækker de spil, der giver dem en følelse af fællesskab, så udviklingen går i retning af de dynamiske, online- og multiplayerspil. Ved hjælp af ny teknologi kan vi beskytte det enkelte community mod dårlig adfærd,” siger Felix Thé fra Unity

Opkøbet giver Unity ny viden inden for akustisk analyse. OTO blev startet af en gruppe forskere, der ville udforske talegenkendelsens grænser ved at kombinere adfærdsvidenskab og kunstig intelligens. Med OTO giver Unity og Vivox udviklere et nyt værktøj inden for taleanalyse, der kan skabe et mere positivt fællesskab, hvor alle føler sig trygge og velkomne. Spilproducenterne får adgang til en såkaldt akustisk intonationsmotor, der er 100 gange hurtigere end almindelig talegenkendelse og kan registrere ubehagelig adfærd uanset sprog.

Se også:  Corona har ændret vores gaming-vaner: Vi spiller mere i hverdagen
Dårlige spiloplevelser koster spiludviklerne dyrt

Unity offentliggør samtidig resultaterne fra en undersøgelse foretaget af The Harris Poll. Den viser, at det stigende problem med ubehagelig adfærd både påvirker spillerne og spiludviklerne. Undersøgelsen viser bl.a., at:
• Næsten 7 ud af 10 (68 %) af spillerne, der har spillet multiplayer-spil inden for det seneste år, har oplevet ubehagelig adfærd som fx seksuel chikane, hadebeskeder eller trusler om vold.
• 21 % af spillerne svarer, at de oplever ubehagelig adfærd hver gang de spiller eller ofte.
• 67 % af spillerne var meget eller delvis tilbøjelig til at stoppe med at spille multiplayer-spil, hvis de oplevede ubehagelig adfærd.
• 92 % af spillerne mener, at der bør implementeres løsninger for at imødegå ubehagelig adfærd i multiplayer-spil.


TAGS
onlinespil
unity

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S