Home » AOD Pro » Tumblr bliver den første platform med cookie-fri annoncer
Tumblr bliver den første platform med cookie-fri annoncer

Tumblr bliver den første platform med cookie-fri annoncer

Share

Tumblr bliver den første sociale platform til at udnytte Verity, et anerkendt værktøj til cookie-fri og kontekst-baseret annoncering fra GumGum

GumGum har løftet sløret for et partnerskab med det sociale netværk Tumblr. Netværket vil introducerer GumGums kontekstorienterede målretningsfunktioner på tværs af platformen.

Tumblr, som ejes og drives af Automattic, bliver nu den første sociale platform, der understøttes af GumGums egen kontekstuelle løsning, Verity. Og Tumblr, som var med til at etablere GIF’er som et populært visuelt budskab, får nu adgang til teknologier, der kan læse video-, lyd-, tekst- og billedsignaler frame for frame, hvilket giver mulighed for forbedret kontekst- og brandsikkerhedsanalyse og -målretning. Som en del af dette partnerskab vil GumGum være den første kontekstuelle leverandør, der tilbyder GIF-understøttelse.

Anerkendt analyseværktøj

GumGum er den første uafhængige ad tech-leverandør, der har opnået Media Rating Councils akkreditering på indholdsniveau for kontekstanalyse, brandsikkerhed og egnethed. Dette er en anerkendelse af, at GumGums kontekstuelle løsning Verity er i stand til at analysere alle de vigtigste datasignaler i digitale miljøer, herunder tekst, billede, video og lyd.

Se også:  SAP scorer højt med cookiefri annoncering

“GumGum har altid troet på, at fremtiden for vores digitale økosystem vil være afhængig af kontekstuel målretningsteknologi, fordi den i sagens natur eliminerer afhængigheden af personlige data og samtidig bruger deep learning værktøjer for at vise relevante annoncer i de øjeblikke, der betyder noget. Vi er glade for at kunne tilbyde vores proprietære teknologi til en social platform som Tumblr og dermed gøre GumGum til den første kontekstuelle platform, der understøtter GIF-baserede medier,” siger William Merchan, Head of Verity hos GumGum.

Udvides til WordPress

“GumGum var den eneste partner, der var i stand til at lave kontekstanalyser på billedniveau, der går ud over metadata, hvilket gjorde GumGum til den ideelle partner for Tumblrs billedcentrerede platform. Med Verity vil vi kunne understøtte relevante, sikre og ikke-påtrængende annoncer uden at ofre vores brugeres personlige data,” siger Julia Wilson, vicepræsident for annoncepartnerskaber hos Automattic.

Se også:  Øget gennemsigtighed i reklamebranchen: GumGum bliver aktiv del af Global Alliance for Responsible Media

Ud over partnerskabet, der skal forbedre Tumblrs brand safety og kontekstuelle målretningsfunktioner, bliver Tumblr nu også mediepartner for GumGum. Det betyder, at Tumblr giver GumGums kunder adgang til Tumblrs unikke aktiver, mens de selv bliver en del af den kontekstuelle leders netværk med over 30.000 udgivere.

I løbet af de kommende måneder har Tumblrs moderselskab Automattic til hensigt at udvide partnerskabet med GumGum ved at implementere Verity på WordPress.com og dermed nå ud til hundredvis af millioner af brugere på verdensplan.


TAGS
cookies
gumgum
tumblr

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S