Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Tesla ekspanderer massivt i Danmark: Åbner nyt stort center i Jylland

Tesla fortsætter udvidelsen i Danmark og planlægger at åbne endnu et Tesla Center. Et nyt stort Tesla Center åbner i løbet sommeren for at komme endnu tættere på kunderne ved Jyllands vestkyst.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Efter etableringen af Tesla Greve i februar er turen nu kommet til Ribe. Et nyt stort Tesla Center åbner i løbet sommeren for at komme endnu tættere på kunderne ved Jyllands vestkyst. Med salg, service og levering under ét tag realiseres vores ambition om at tilbyde nuværende og kommende Tesla-ejere en nem og ekstraordinær oplevelse. Det nye center i Ribe bliver Teslas sjette lokation og komplimentere Tesla Hillerød, Kastrup og Greve på Sjælland, Aarhus i Jylland og Odense på Fyn.

Nyt stort Tesla Center i Ribe

Tesla vokser støt og øger løbende servicekapaciteten og tilstedeværelsen i Danmark med flere nye Tesla Centre. Nu er det tid til at komme endnu tættere på nye kunder og Tesla ejere i Vest- og Sønderjylland. Det nye center byder på store arealer og et potentiale til at udvide i takt med behovet. I det nye Tesla Center vil vi vise de nyeste modeller Model Y og

Model 3 frem sammen med et voksende udvalg af brugte biler. Planen er at åbne for prøveture, service og afhentning af nye og brugte Teslaer i løbet af sommeren.

Det nye center vil skabe en række nye jobmuligheder. 16 nye medarbejdere rekrutteres i løbet af foråret og stillingerne åbnes på vores hjemmeside snarest. Planen er at fordoble antallet af medarbejdere hos Tesla Ribe inden årets udgang for at blive et team på omkring 30 personer. Den moderne serviceafdeling kommer til at have flere lifte og flere nye dedikerede mobile servicetekniker, hvilket bidrager til at øge servicekapaciteten for alle Tesla ejere på i Vest- og Sønderjylland.

Udfører service hvor ejerne befinder sig

Mobile Service vokser fortsat, og 15 Tesla-teknikere rejser i dag rundt til kunder i hele Danmark og kan udføre op til 80% af alle reparationer uden for servicecentrene, mens bilen oplades på en Supercharger eller er parkeret hjemme eller på arbejdspladsen. De tre nye mobile serviceteknikkerne som kører fra vores nye Tesla Center i Greve har forstærket servicen i et stort område på Sjælland. Derudover kommer yderligere mobile tekniker at forstærke teamet hos Tesla Ribe. Sammen udfører Mobile Service lidt over 30 procent af den samlede andel af Tesla servicearbejde, hvor ejerne blot behøver at interagere ved at booke en tid i sin Tesla-app og derefter åbne og låse bilen fra afstand. Mobile Service er stærkt værdsat af kunder, hvilket afspejles i diverse kundetilfredshedsundersøgelser, fordi det er nemt og sparer både tid og penge.

En forlængelse af den digitale købsoplevelse

Det nye Center i Ribe giver kunder muligheden for at opleve og prøvekøre nye modeller eller afhente nye eller brugte Teslaer. De fysiske centre er en del af den digitale købsoplevelse, hvor du kan designe og bestille din Tesla hjemmefra og vælge et center for afhentning – alle bestillinger foregår online hvor du kan anmode om indbytning af din nuværende bil, ansøge om finansiering og blive introduceret til din nye Tesla.

/////

Synes du elbiler er spændende at læse om – eller skal du købe en elbil?
Magasinet AOD er fyldt med artikler om elbiler og anden elektronik.
Få et nyt magasin hver tredje uge med tests og indsigtsartikler




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere