Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Roblox er blevet en utrolig populær platform for kreativitet og social interaktion mellem unge mennesker, og nu bliver Spotify også en del af det virtuelle univers.
Med den nye Spotify Island inviterer musikstreamingtjenesten brugere med på en paradis-ø af musik, kreativitet og interaktive oplevelser.
Kom tættere på kunstnerne
Gennem Spotify Island får kunstnere mulighed for at komme i kontakt med fans og samarbejde med Spotify om at skabe virtuelt merchandise i spillet.
Spotifys andel af salget vil gå direkte til kunstnerne, og Spotify har samarbejdet med nogle dygtige artister, såsom Sunmi og Stray Kids for at skabe virtuelt merchandise, der afspejler, hvem de er som kunstnere. Sunmis merchandise vil være tilgængeligt fra i dag, mens Stray Kids bliver tilgængeligt i de kommende uger.
Roblox-brugere kan mingle med artister, gennemføre interaktive missioner og få adgang til eksklusivt indhold.
Spillere kan også nyde en fordybende lydoplevelse ved at skabe musik og udforske lyde på de virtuelle beat-maker-stationer, der drives af Soundtrap. Øen vil tilmed have musikalske påskeæg på hver tur, som kun brugere med falkeblik kan opdage.
Spot på K-Pop
Spotify-lyttere vil også bemærke nogle velkendte former, farver og ikoner på Spotify Island. For eksempel vil Roblox-brugere have chancen for at samle det hjerteformede "Synes godt om"-ikon og gøre krav på gratis virtuelt merchandise fra Spotify.
I de kommende uger kan fans forvente den første temaoplevelse på Spotify Island, K-Park, en hyldest til K-Pop. Derudover vil K-Park give fans chancen for at interagere med superstjernerne Stray Kids og Sunmi.