”Vi kan garantere en besparelse på 20 procent, fordi vi har 10 års erfaring med at drive it effektivt. I vores organisation har vi mange forskellige roller, som er helt veletablerede. Den nye medarbejder vil kunne træde ind i den rolle, hvor han skaber værdi. Han kan gøre det, som han er bedst til. Han kan frigives til andre kunder, mens andre medarbejdere kan stilles til rådighed for den kunde, som har overladt os sin medarbejder,” forklarer Jesper Jønsson.
Modellen er ifølge Supporters teknisk ansvarlige ikke kun en fordel for kundevirksomheden, men også for medarbejderen og for Supporters selv. Medarbejderen bevarer sit job, og han kommer ind i et miljø, hvor han kan få nye udfordringer og udvikle sig. Supporters får adgang til kvalificerede medarbejdere, hvilket ellers er en stor udfordring i branchen.
”Markedet forandrer sig. Hvis man i de her tider vil rykke som virksomhed, skal man også tænke lidt anderledes. Alle tre parter har en vinding ud af det,” slår Jesper Jønsson fast.
Supporters hovedkvarter ligger i Roskilde. Herfra holder man hjulene i gang i en række små og mellemstore virksomheder over hele landet.