Home » AOD Pro » Spar 20 procent med ny model: Lad supportfirma overtage din it-medarbejder
Spar 20 procent med ny model: Lad supportfirma overtage din it-medarbejder

Spar 20 procent med ny model: Lad supportfirma overtage din it-medarbejder

Share

Virksomheder, der tøver med at outsource it, får nu en ekstra mulighed: De lader ganske enkelt supportvirksomheden ansætte it-medarbejderen

Nu ruller it-virksomheden Supporters et helt nyt koncept ud. Virksomheden vil tilbyde små og mellemstore virksomhedskunder at overtage en it-medarbejder og samtidig spare den enkelte kunde for 20 procent af de faste lønudgifter til it og løbende support.

Det foregår ved, at Supporters overtager medarbejderen og alle forpligtelser herunder lønnen. Kundevirksomheden vil herefter kunne få løst helt de samme opgaver som hidtil, men altså med en omkostning, der er en femtedel lavere.
Supporters betaler medarbejderens fulde løn, men fakturerer kun virksomheden for de 80 procent.

Se også:  Epson EB-U05 [TEST]: Kompakt prisbasker
En sympatisk prismodel

”Vi er jo vant til traditionel outsourcing. Men der findes en anden vej, hvor man kan reducere it-udgifterne uden at skulle sige farvel til medarbejdere og dermed tabe vigtig viden. Corona har banket på døren, så nu er det tid til at se ens forretningsmodel i et nyt lys,” forklarer teknisk ansvarlig i Supporters Jesper Jønsson og tilføjer:

”Vi ønsker samtidig at række hånden ud til virksomheder, som har it-medarbejdere, men som ikke har turdet tage det fulde skridt ud i it-outsourcing.”

Han forklarer, at der bestemt er fordele ved at have en intern it-support. For eksempel befinder it-medarbejderne sig på arbejdspladsen hver dag, og de er uvildige. Til gengæld løber man risikoen for overkapacitet, manglende knowhow om markedet i bred forstand, og man risikerer en kultur, hvor tingene står lidt stille.

Se også:  Danmark har verdens dyreste forretningsrejser - onlinemøder giver kæmpe besparelser

”Vi leverer normalt en fast prisaftale, men dette er en ny og mere sympatisk prismodel og en trædesten for virksomheder, der har egne it-folk,” siger Jesper Jønsson.

Jesper Jønsson er teknisk ansvarlig og har deltaget i udviklingen af det nye koncept inden for support.

Jesper Jønsson er teknisk ansvarlig og har deltaget i udviklingen af det nye koncept inden for support.

De slipper for at skulle fokusere på it og ansættelser inden for området, hvis de vokser. De skal heller ikke tænke på fravær under sygdom og ferie, påpeger han.

TAGS
erhverv
Supporters

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S