Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Slip for sure P-afgifter: Renaults elbil stopper selv betalingen

Du skal ikke længere huske selv at stoppe parkeringen hos EasyPark, når du forlader en P-plads med Renault nyeste elbil.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Det er ærgerlige penge at betale, hvis du glemmer at stoppe det digitale parkometer, når du forlader P-pladsen.

Det den slags dumme udgifter er fortid, hvis du ejer en Megane E-Tech Electric. Sammen med EasyPark har Renault skabt en løsning, der gør, at parkeringen automatisk afsluttes, når bilen forlader en parkeringsplads.

Bilens ejer skal blot downloade appen i bilens infotainmentsystem og aktivere "Autostop"-funktionen.

Baseret på Android

"Når app'en er integreret i bilen, er visionen om en bil, der selv kan starte og stoppe parkeringen, rykket tættere på end nogensinde", siger Cameron Clayton, CEO i EasyPark Group

Renaults infotainmentsystem "OpenR Link" er baseret på Android Automotive, og fra i dag kan appen downloades via Google Play Store i Megane E-Tech Electric og alle OpenR Link-understøttede køretøjer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere