Af Jan Skøt, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
3D må være kommet for at blive, uanset at nogle analytikere ikke tror på fænomenet. Der er nemlig ikke mindre end tre af de smarte brilleproducenter, der har besluttet at lave 3D-briller.
Der er tale om Oakley, Gucci og Calvin Klein, så nu behøver du ikke længere at ligne en tumpe, bare fordi du har lyst til at se film i 3D.
Selvom man kan undre sig over, at de to af brillerne ligner noget taget direkte ud af et museum for Hollywoodmode i 1970'erne – og de tredje noget fra en science fiction-film fra trediverne.
Så måske kommer du i virkeligheden bare til at ligne en dobbelttumpe – nemlig en der både ser tumpet ud og har betalt rigtig meget for det.
Brillerne her skulle dog være af en suverænt bedre optisk kvalitet, end dem du får udleveret i en biograf, og de skulle virke med de fleste biografsystemer.
Priserne ligger fra omkring 1.000 kroner for Oakleybrillen, den smalle sorte, og op til 2.000 kroner for Gucci og Calvin Klein-brillerne. Alle brillerne skulle være til at skaffe fra Amazon fra omkring årsskiftet.