Af Jan Skøt, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Man kan aldrig være helt sikker på, hvad værkstedet laver på bilen – skiftede de olien, eller sagde de bare, at de skiftede olien?
Forskellen finder du ikke nødvendigvis ud af før år efter, og i nogle tilfælde kan den udskiftede genstand gå i stykker straks efter, men det kan være en tilfældig fejl.
Det skal være slut med den slags, mener Audi, og derfor tilbyder de nu deres kunder – foreløbig dog kun i England – at de kan følge med i reparation og vedligehold af deres Audi.
Nar man indleverer sin bil til reparation, kan man nemlig blive siddende i Audis receptionsområde og få adgang til et kommunikationssystem, hvor man kan se sin bil og den mekaniker, der skal håndtere den.
Ved hjælp af mikrofoner og kameraer kan man kommunikere med mekanikeren og se, hvad han laver, lige så godt som hvis man stod der selv.
Vi ved alle, at sådan en mekaniker tit har brug for et godt råd, så det er dejligt, at man nu kan give ham det, mens han er i gang – det er jo dér, det gør mest nytte.
Nu mangler der bare, at Audi tager skridtet fuldt ud og gør det muligt at følge med over nettet, så man kan sidde på arbejde og følge med.