Home » AOD Pro » SAP scorer højt med cookiefri annoncering
SAP scorer højt med cookiefri annoncering

SAP scorer højt med cookiefri annoncering

Share

SAP øger kendskabet til sit brand ved hjælp af GumGums cookiefri annonceformater og Verity, GumGums kontekstuelle målretningsløsning

SAP er det første brand i EMEA, der har udnyttet GumGums desktop skin-annoncering og dens cookiefri kontekstuelle målretningsløsning, Verity, til at øge kendskabet til brandet.

Kampagnen, der blev ledet af mediebureauet OMD Hamburg forbedrede med succes opfattelsen af SAP som en pålidelig virksomhed med +7 procentpoint og som en virksomhed, der tilbyder den bedste forretningssoftware og de bedste løsninger, med +5 procentpoint.

Målingerne blev leveret af research-eksperterne On Device Research (ODR) og Lumen Research Ltd. ODR målte kampagnens indvirkning på SAP-brandet ved at sammenligne resultaterne af to tests. Den første test omfattede en kontrolprøve af personer, der ikke havde været udsat for den kreative reklame, og den anden test var rettet mod målgruppen, hvor forbrugerne blev vist kampagnens reklame.

Lumen leverede eye tracking-teknologi til både at måle den opmærksomhed, som de kontekstuelle kampagner fik, og til at hjælpe med at forstå de bredere implikationer af opmærksomhed som et mål for den digitale reklamebranche.

Se også:  Cookie-fri annoncering får kæmpe boost i Danmark

Ved hjælp af Verity serverede GumGum desktop skin-løsningen på tværs af sine premium-udgivere i forbindelse med kontekstrelevante artikler målrettet mod vigtige beslutningstagere i erhvervslivet. Verity er i stand til at scanne alt fra tekst og billeder til lyd og video med henblik på præcis og sikker annoncering uden brug af cookies eller personlige oplysninger (PII).

Booster brandet

Undersøgelsen var en stor succes, da den viste, at GumGums annonceenheder – og Veritys cookiefri kontekstuelle intelligence-teknologi – har en positiv indvirkning på både brand awareness og brand consideration. 61 % af de målgrupper, der blev udsat for kampagnen, foretog en eller anden form for handling. En ud af tre følte, at annoncekampagnen var informativ, mens der også blev set et positivt løft blandt målgruppen (+5 procentpoint).

Peter Wallace, General Manager for EMEA hos GumGum, siger: “Der var så mange aspekter ved denne undersøgelse, som gjorde os begejstrede. Muligheden for at arbejde sammen med et af verdens førende softwarefirmaer er indlysende, men muligheden for at teste Verity på det tyske marked for første gang var enormt givende. Fremtiden for digital reklame i denne cookiefri æra, hvor privatlivets fred er i højsædet, handler om kontekst og om at forbinde sig med forbrugernes tankegang på det rigtige tidspunkt for at engagere og påvirke deres fantasi og adfærd. Vi er glade for at have hjulpet SAP med at gøre det.”

Se også:  Cookiefri annoncegigant får ny europæisk chef

Moritz Fisecker, Integrated Media Manager EMEA hos SAP, og Timo Steyer, Deputy Director Digital Strategy hos OMD Hamburg, siger: “Vi søgte at øge kendskabet til brandet og produktet – og ideelt set at øge opmærksomheden – da vi indgik et samarbejde med GumGum om at hjælpe os med at øge effekten af vores reklamekampagner. Vores venner hos Lumen og ODR konkluderede, at de, der så annoncerne, havde en øget interesse for at lære mere, hvilket i sidste ende øgede overvejelserne omkring brandet, og vi er glade for at kunne erklære vores mediekampagne og forskningsresultaterne med GumGum og OMD Hamburg for en succes. Kampagnen viste tydeligt potentialet i en cookiefri tilgang til at skabe bedre resultater for digital annoncering.”


TAGS
gumgum
SAP
verity

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S