Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Man ser en sød fyr/pige på Tinder, og og så viser personen sig at være noget helt andet, når først man møder den i det virkelige liv. Den situation kender mange nok fra det moderne dating-liv, hvor kærligheden ofte er bundet op på diverse dating-apps. Her kan man nemt give et billede af sig selv, der ikke stemmer overens med virkeligheden.
Køleskabet er vejen til kærlighed
Den tendens forsøger Samsung at gøre op med i sit nye dating-koncept, Refrigerdating. Som navnet antyder handler det her om at vise indholdet af sit køleskab frem. Det mener Samsung nemlig er at ærligere, end et iscenesat billede. Hvilken mad der er i køleskabet kan give en tydelig indikation af om man er en fitness-freak, en vaganer, en livsnyder osv.
Bagtanken med Refrigedating er at gøre opmærksom på Samsungs smarte Family Hub køleskabe, der har indbygget kamera, så man blandt andet kan tjekke hvad man mangler, når man står i supermarkedet - men altså således også snappe et hurtigt profilbillede til Refrigerdating. Men alle har adgang til at bruge tjenesten, som er gratis, og præcis som Tinder er baseret på swipes og matches.
I vores øjne lyder den som en glimrende idé, dog bortset fra at den i nuværende form er bygget om en ren browserbaseret platform, der kan få svært ved at trænge igennem til de appfikserede brugere, der er vant til Tinder og lignende.
Du finder tjenesten på Refrigerdating.com.