Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Den amerikanske handelsblokade har sat en kæp i hjulet på hvad der hedder smartphones og bærbare fra Huawei. Men når det gælder wearables rammer den slet ikke så hårdt. Her er faktisk enorm vækst. For den samlede wearables-kategori oplever Huawei en vækststigning i salget på 282,2 pct. Det betyder at de nu befinder sig i top tre over wearables-producenter.
Kører ikke med Android
Det gode salg kan blandt andet have noget at gøre med at Huaweis nyeste smartwatches ikke er afhængige af Android-systemet. Det nye Huawei Watch GT og Watch GT Active kører med deres eget system.
Watch GT som blev lanceret i oktober sidste år er nu solgt i mere end to millioner eksemplarer, hvilket gør uret til det mest populære Huawei smartwatch på verdensplan.
Danmark er Huawei Watch GT solgt i 6.000 eksemplarer, siden det kom ud i butikkerne i marts tidligere på året.
Også det trådløse headset, Freebuds Lite, er kommet stærkt fra start. På mindre end to måneder har Huawei solgt 4.000 eksemplarer.