Home » Transport » Privatleasing baner vejen for Polestar i Danmark
Privatleasing baner vejen for Polestar i Danmark

Privatleasing baner vejen for Polestar i Danmark

Share

Polestar har solgt betydeligt flere af deres nyeste elbil end forventet. Det skyldes i høj grad muligheden for privatleasing, som mange vælger, da det giver en uforpligtende og økonomisk overkommelig indgang til livet med en elbil. Det fortæller Henrik Bang, Polestars danske direktør

“Vi havde forventet at sælge 100 biler i Danmark i år. Men vi har allerede rundet 700 på nuværende tidspunkt. Vi har derfor været nødt til at hente biler ind, som ellers var tiltænkt til det tyske marked, hvilke de ikke er helt begejstrede for på den anden side af grænsen, men som lanceringsland får vi lidt særbehandling”, fortalte Polestars danske direktør, Henrik Bang (til højre i billedet foroven), med et smil, da vi mødte ham til elbilsmessen eCarExpo i sidste uge.

En stor del af forklaringen på det overraskende salg er, at leasing har vist sig som en populær indgang til livet som elbilsejer. Ikke blot for virksomheder, men i høj grad også for private. “Vi havde forventet at langt størstedelen af salget ville gå til virksomheder, men faktisk er mere end 60 procent privatleasing,” siger Henrik Bang og fortsætter: “Når du for et startbeløb på 10.000 kroner og en månedlig udgift på 5.000 kroner kan have en elbil som Polestar 2, så bliver det overskueligt for mange private kunder at snuse lidt til livet med en elbil, uden at forpligte sig med et køb på flere hundrede tusinde kroner.”

Se også:  Betal direkte fra bilen med dit fingeraftryk
Hestekræfter til folket

At købe sig til en Polestar er dog blevet lidt mere overkommeligt. Her i efteråret blev en billigere udgave af Polestar 2 lanceret på det danske marked. Det tyder dog ikke på den lavere pris har haft afgørende betydning, når køberen skal vælge model. “De fleste vælger faktisk fortsat den dyrere model, da de prioriterer de ekstra hestekræfter over den lavere pris,” fortæller Henrik Bang.

Polestar er sit eget brand, men har Volvo i ryggen, hvorfra der i rigt mål hentes know how og ekspertise i produktionen af biler. Da vi spørger, om der ikke vil være en risiko for at Polestar og Volvo kan komme til at kannibalisere på hinanden svarer Henrik Bang: “Polestar 2 og Volvo XC40 Recharge er to vidt forskellige biler, så det er ikke den samme kundegruppe vi henvender os til. Den kommende Polestar 3 vil blive helt sin egen, så vi er ikke bange for at de to brands bliver for tætte konkurrenter.”

Se også:  Ford parkerer bilen for dig

På eCarExpo-messen, som løb af stablen i København i sidste uge, fremviste Polestar blandt andet en særudgave af deres flagskib Polestar 1 i guld, som ses på billedet foroven.

Læs vores test af Polestar 2 her:

Polestar 2 [TEST]: Stærk Tesla-rival med Google ombord


TAGS
elbil
elektriske transportmidler
polestar

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S