Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Der er stor konkurrence på markedet for computermus, som domineres af nogle meget tunge varemærker. Sandberg har dog sat sig for at tage en større bid af kagen. Ifølge salgsdirektør Erling Hoff Petersen er der kun én vej til en forøgelse af markedsandelen:
"Medicinen er ret enkel: Vi skal levere et meget bedre produkt til en meget lavere pris. Vi er simpelt hen nødt til at gå på kompromis med prisen, for at få en fod indenfor. Forbrugerne skal virkelig mærke, at de får noget for pengene ved at vælge Sandberg."
Udmeldingen kommer i forbindelse med lanceringen af to nye lasermus. Begge mus er elegant designet og udstyret med den nyeste laserteknologi, som virker på praktisk taget enhver overflade.
De er trådløse og tilsluttes til computeren via en lille modtager, som sættes i USB-stikket. Mus og modtagere er kodet sammen fra fabrikkens side, så man bare kan stikke dem i og gå i gang. Om der så er hundredvis af den samme mus i det samme lokale, vil de ikke forstyrre hinanden.
Den store af musene, Wireless Laser Mouse Pro, er udstyret med flere ekstraknapper: DPI-knappen skifter mellem prioritet af præcision eller hastighed, og to knapper på siden gør det nemt at gå frem og tilbage mellem web-sider. Den lille mus, Wireless Mini Laser Mouse, har lidt færre funktioner, men størrelsen gør den idéel til børnehænder og folk der skal have hele kontoret i en taske.
De to nye mus er nu på vej i ud i butikkerne og de kan allerede nu købes online hos www.sandberg.it.