Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Poly kommer der fremover til at stå på produkterne fra den virksomhed i siden 60'erne har kendt som Plantronics.
Navneskiftet sker i kølvandet på opkøbet af Polycom, som fandt sted juli sidste år. Polycom er et af de største brands i verden for udstyr til videokonferencer, og samarbejder tæt med Microsoft via Skype for Business.
Den forenede virksomhed Poly vil fokusere på løsninger til den mobile arbejdsstyrke, løsninger der gør det lettere at samarbejde og gør arbejdspladser mere intuitive. De ser en trend i at arbejdspladser får flere åbne kontorer med distraherende lyde, som teknologi kan løse problemet på – alt sammen understøttet af cloud management.
Fire kerneområder
Poly vil fokusere på fire adskilte områder inden for innovation:
• Få arbejdspladser til intuitivt at fungere for alle. Det moderne storrumskontor har introduceret distraherende lyde på arbejdspladsen, som fører til lavere produktivitet og medarbejdertilfredshed. Poly tilbyder allerede løsninger til forstyrrende lyde i større lokaler samt teknologier, der gør ‘huddle rooms’ lige så effektive som traditionelle mødelokaler.
• Hjælpe folk med at samarbejde på deres egen måde. Fok bruger nu tre eller flere samarbejds-løsninger i løbet af en dag og har brug for endpoints, der virker på tværs af løsningerne. Poly tilbyder en bred palette af løsninger, der imødekommer det voksende behov.
• Designe ‘mobile first’-løsninger til den moderne arbejdsstyrke. Uanset om det handler om at bruge en personlig smartphone som “arbejdstelefon”, eller at navigere gennem dagen, når det private og professionelle flyder sammen, så har medarbejdere brug for kapaciteter inden for lyd og video, der arbejder sammen med dem.
• Fremme cloud services, der hjælper it-professionelle og brugere med at få mere ud af deres devices. Som makro-trend ser vi en empowerment af slutbrugere, der betyder, at it-professionelle har brug for at vide, hvad der bliver brugt hvor. Poly fokuserer på at gøre easy-to-use-løsninger “easy to manage”.
Nyt logo
Polys logo peger både vejen frem og hylder virksomhedens arv: den lavarøde farve og vinklen på bogstaverne former en propel, som reflekterer Plantronics’ 60-års afstamning fra luftfart, mens de tre ben er inspireret af Polycoms ikoniske konference-telefon.
“Vores nye brand repræsenterer de mange elementer af vores historie, som vi samler for at gøre det muligt for folk at arbejde, som vi alle arbejder nu, hvilket er hvor som helst og på tværs af en række samarbejds-værktøjer”, siger Amy Barzdukas, executive vice president and chief marketing officer, Poly. “Ingen anden virksomhed har så mange kommunikations-devices og -ydelser, som vi kan tilbyde til enhver platform, og vores største styrke bliver, at vi samler folk, så de kan opnå mere.”