Home » Transport » Polestar 5 bliver hurtigere, lettere og mere dynamisk
Polestar 5 bliver hurtigere, lettere og mere dynamisk

Polestar 5 bliver hurtigere, lettere og mere dynamisk

Share

Polestar bekræfter, at den kommende Polestar 5 vil være udstyret med en helt ny og specialudviklet platform i bonded aluminium, som også anvendes i fly- og rumfartskonstruktioner

Bonded aluminium er en speciel limningsteknologi og samlingsmetode, der bliver anvendt i avancerede aluminiumskonstruktioner, hvor der stilles krav til lav vægt og høj ydeevne som i fx fly- og rumfartskonstruktioner. Resultatet er et let og stærkt materiale, der foruden en fremragende ydeevne også giver miljømæssige fordele.

Tidligere var teknologien arbejdskrævende og vanskelig at anvende i masseproducerede køretøjer uden at gå på kompromis med kvaliteten, men den udfordring har Polestars ingeniørteam af 280 tidligere Formel 1-ingeniører løst ved at opfinde en ny og forbedret fremstillingsproces, hvor karosseri og platform bygges på et og samme tidspunkt.

Bedre kørsel og rækkevidde

Den særlige fremstillingsproces medfører en betydelig vægtbesparelse på den såkaldte body in white (platform og karrosseri). Det bidrager til en målbar forbedring af bilens effektivitet, den elektriske rækkevidde, forbedrede køreegenskaber og sikkerhed.

Se også:  Segway eScooter E125S [TEST]: Smart el-scooter gør pendlerturen til en leg

“Vores britiske R&D-team er et af Polestars største aktiver. Kombinationen af fremragende ingeniørarbejde og teknologisk ekspertise gør det muligt for os at udvikle avanceret letvægts- og sportsvognsteknologi med et kreativt afsæt og et mindset, der omfavner innovativ teknologi. Det vil adskille os fra andre i de kommende år,” siger Polestars administrerende direktør, Thomas Ingenlath.

I videreudviklingen af teknologien til Polestars første in-house producerede platform er den elektriske firedørs performance Polestar 5 designet med en vridningsstabilitet, der overgår selv traditionelle tosædede sportsvogne. Beslutningen om at specialudvikle platformen har også gjort det muligt at levere en produktionsmodel, der er tro mod konceptbilen Precept.

“Vi ønskede at udvikle en let bil i høj kvalitet hurtigt. Denne arkitektur giver enestående dynamiske og sikkerhedsmæssige egenskaber. Samtidig er den omkostningseffektiv og velegnet til serieproduktion,” siger Pete Allen, der er chef for Polestars britiske R&D-enhed.
Udviklingen af Polestar 5 fortsætter i et højt tempo og er ledet af en R&D-enhed, som forventes at vokse med mere end 500 ingeniører over de kommende måneder. Man kan følge med i YouTube-dokumentarserien “Precept: From Concept to Car”, der løbende afslører flere detaljer om Polestar 5 og giver et indblik i tilblivelsen af Polestars konceptbil Precept.

Se også:  Prisen afsløret: Dét koster Toyotas nye elbil i Danmark

Læs vores test af Polestar 2 her:

Polestar 2 [TEST]: Stærk Tesla-rival med Google ombord


TAGS
elbil
elektriske transportmidler
polestar

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S