Piratkopierede du dine konkurrenter i julen?

Piratkopierede du dine konkurrenter i julen?

Share

Men på trods af den store risiko, der er forbundet med ikke at varemærkeregistrere slogans og produkter, afskærer flere virksomheder registreringen fra budgettet ifølge varemærkeeksperterne fra CompuMark. Og det kan blive en kostbar fejltagelse at opbygge en kampagne med et produktnavn eller et slogan, der ikke er blevet godkendt. Det kan både koste dyre retssager og spild af kampagnebudget, da al markedsføringsmateriale og emballage skal trækkes tilbage, hvis det kan kategoriseres som piratkopiering.

Udover varemærker er det også essentielt at være opmærksom på andre IP’er, som fx ophavsret. Har du fx nogensinde tænkt på, hvilke julesange, der er beskyttet af ophavsretten? Tænker du, at når du nu hører sangene overalt, så de er sikkert ikke ophavsretsbeskyttet? Faktisk er favoritter som

Se også:  Hjemmesiden designer sig selv

”Rudolf med den røde tud”, ”Let It Snow!”, ”Santa Claus Is Coming To Town”, og mange andre fængende julesange alle sammen beskyttet af ophavsretten. Og det er vigtigt at have sig for øje, hvis de skal bruges i marketingkampagner eller til at lokke kunder ind i butikken.

Så selvom det kan være fristende at skære ned på budgettet, når det kommer til godkendelse af sæsonbetonede varemærker, kan det i det værste tilfælde ende med at blive en dyr affære. Langt dyrere end hvis varemærkeregistreringen var inkluderet i kampagneplanlægningen og ikke mindst budgettet.

Del denne