Piratkopierede du dine konkurrenter i julen?

Piratkopierede du dine konkurrenter i julen?

Share

Trods af den store risiko, der er forbundet med ikke at varemærkeregistrere, afskærer flere virksomheder registreringen fra budgettet. Og det kan blive en kostbar fejltagelse

Op til jul lancerer virksomheder ofte årets største marketingkampagner. Fra Halloween til Black Friday og Cyber Monday bliver forbrugerne bombarderet med reklamer og markedsføring. Og det fortsætter frem til jul.

For nogle virksomheder består julens marketingkampagner af øget annoncering og butiksudsmykning, mens året for andre virksomheder kulminerer omkring juletid i omfattende salgs- og marketingindsatser både i butikkerne, i gadebilledet, i webshops, på sociale medier, i tv-reklamer og med de stadig populære julekataloger.

Hvorfor skal virksomheder være ekstra opmærksomme i julen?

Kampagnerne giver forbrugerne gode julegaveideer, skaber hyggelige samtaler på arbejdspladserne og bringer folk i julestemning. Men for virksomhederne er kampagnerne kulminationen på kreative brainstorms, hårdt arbejde og travle juridiske afdelinger, der skal tjekke rettigheder for slogans og produktnavne.

Se også:  Kunstig intelligens... i et datacenter nær dig

De store julekampagner omfatter nemlig ofte nye sæsonbetonede slogans og produktnavne, som alle skal være varemærketjekket og varemærkeregistreret før lancering, så virksomhederne undgår risikoen for ubevidst at piratkopiere et andet brand.

Besparelser på varemærkeregistrering kan koste dyrt

Del denne