Af Mette Eklund Andersen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Smartphones er ikke længere nok for firmaet OnePlus, nu går de ind på tv-markedet
Firmaet OnePlus er kendt for deres high-end Android-mobiler, der byder på flotte specifikationer til særdeles rimelige priser. Men nu er smartphone-markedet ikke nok for OnePlus, der i dag i en pressemeddelelse fortæller, at de nu går ind på tv-markedet og vil lave fremtidens smarte tv.
Sammenhængende online brugeroplevelse
Virksomhedens nye smarte tv, skal ifølge producenten selv, følge den enkelthed og effektivitet, som er kendetegnet ved deres mobiltelefoner samt på samme måde at skabe en god balance mellem hardware af høj kvalitet samt den nyeste teknologi i et lækkert design. Visionen er samtidig at give en sammenhængende online-brugeroplevelse for folk i deres hjem.
"Jeg drømmer om en tid, hvor teknologien er en naturlig og problemfri del af vores dagligdag. I modsætning til meget andet forbrugerelektronik, som de seneste år har gjort livet nemmere for folk, er TV'et forblevet meget konventionelt," siger Pete Lau, grundlægger og CEO i OnePlus og tilføjer:
"Vores erfaring giver os en fordel i det nye segment, og vi glæder os til at udforske mulighederne for den helt forbundne brugeroplevelse, der kan forbedre folks hverdag". "De fleste har fire grundlæggende miljøer, de dagligt bevæger sig i: hjem, arbejdsplads, transport til og fra arbejde og når de er på farten. Hjemmet er et af steder, der for alvor er ved at blive digitalt forbundet, men noget så simpelt som at vise sine mobilbilleder på tv'et er stadig besværligt. Med udviklingen inden for kunstig intelligens har vi uendeligt mange ideer, og vi glæder os til at se, hvad fremtiden bringer," slutter Pete Lau.
Der er desværre ikke en konkret tidsplan for lanceringen af et smart-tv fra OnePlus, men mon ikke vi hører mere i den kommende tid.