Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Normalt er det reklamebureauernes opgave at komme med de kreative ideer, når kunden vil i luften med en ny stor reklamefilm. Men sådan spiller klaveret ikke hos OnePlus, der har sat deres brugere i instruktørstolen, når reklamen for den nye OnePlus 6 skal skrives.
OnePlus har udviklet skelettet til den nye reklamefilm, der kan ses her. Men den er slet ikke færdig. I takt med, at brugerne kommer med ønsker til indholdet, vil OnePlus tilføje nye scener og fortællinger.
På den måde kan brugerne løbende se deres ideer tage form. Den endelige reklamefilm vil blive vist ved lanceringen af OnePlus 6, og alle medudviklere vil blive nævnt i rulleteksterne.
[su_youtube url="https://www.youtube.com/watch?v=PBZv5kRj_B0"]
”Vi glæder os meget til at se, hvilke skøre og kreative ideer vores brugere har, og hvordan den endelige film bliver. Det eneste der er sikkert er, at det bliver en film som ingen andre”, siger Danielle Young, der er marketingchef i OnePlus Danmark.
For at blive medudvikler på den første community-drevne reklamefilm for OnePlus skal man tweete og bruge hashtagget #NeverSettleFilm, kommentere videoen på deres Facebook-side eller på OnePlus’ hjemmeside.
Community-drevet virksomhed
Det er ikke første gang, at OnePlus inddrager og lytter til deres brugere, når de skal forbedre deres produkter eller services. Det er en del af deres brand at inddrage brugerne i stort set alt, hvad de foretager sig. Og der bliver virkelig lyttet til brugernes feedback.
Tidligere har OnePlus fx udviklet en ”do-not-disturb”- funktion, så brugerne slipper for irriterende pop-up notifikationer, mens de spiller spil. En idé, der kom fra brugerne, og som OnePlus reagerede på med det samme.