Home » AOD Pro » Øget gennemsigtighed i reklamebranchen: GumGum bliver aktiv del af Global Alliance for Responsible Media
Øget gennemsigtighed i reklamebranchen: GumGum bliver aktiv del af Global Alliance for Responsible Media

Øget gennemsigtighed i reklamebranchen: GumGum bliver aktiv del af Global Alliance for Responsible Media

Share

For at øger tilliden og gennemsigtigheden i reklamebranchen tilslutter giganten indenfor kontekstuel marketing, GumGum, sig Global Alliance for Responsible Media, hvor de vil bidrage med ekspertise inden for kontekst, brandsikkerhed og egnethed til branchens standardiseringsbestræbelser

Den digitale reklameplatform GumGum har på kort tid har vokset sig stor på det international marked og rykkede for nylig ind i Danmark med deres intelligente system til kontekstuel marketing.

Cookie-fri annoncering får kæmpe boost i Danmark

Systemet er ikke baseret på cookies, men i stedet på forståelse af forbrugerens aktive sindsstemning, hvilket skal skabe en retfærdig og mere sikker fremtid for både forbrugere, udgivere og annoncører.

Nu melder virksomheden, at den er blevet officielt medlem af Global Alliance for Responsible Media, det tværindustrielle initiativ, der er etableret af World Federation of Advertisers.

Her vil GumGum spille en strategisk rolle ved at hjælpe med at opbygge retningslinjer, der øger tilliden og gennemsigtigheden og former reklamebranchen på tværs af kontekst, brandsikkerhed og egnethed.

Skal fremme tillid i marketing

“Det er afgørende for branchen som helhed at have standardiserede definitioner for at beskytte brands uden at påvirke udgivernes indtjening negativt,” siger Phil Schraeder, CEO for GumGum. “Vi er glade for at deltage i GARM i en mere strategisk kapacitet. Vi har set den styrke og de fordele, som standardisering har for alle aktører i branchen. Vi er glade for at samarbejde med GARM om at opbygge disse standarder for brandsikkerhed, egnethed og nu kontekstuel målretning.”

Se også:  Cookie-fri annoncering får kæmpe boost i Danmark

GARM blev oprettet af WFA for at løse problemerne med skadeligt indhold på digitale medieplatforme og dets indtjening via reklamer. Det samler annoncører, bureauer, medievirksomheder, platforme, brancheorganisationer og nu også leverandører af annonceringsteknologi. GARM’s mission er at få det digitale medieøkosystem til at arbejde sammen om de fælles prioriteter, der skal føre til fjernelse af skadeligt indhold fra annoncørstøttede sociale medier.

“Som ledere i online-økosystemet spiller mærkevareannoncører en central rolle i vigtige medieaktiviteter, lige fra strategi for medieudgifter, beslutninger om annonceringsplacering til sikring af, at reklamer støtter positivt indhold og undgår skadeligt indhold,” siger Rob Rakowitz, initiativleder – Global Alliance for Responsible Media. “En stor del af vores indsats går ud på at skabe standarder, gennemsigtighed og kontrol for annoncører, bureauer og platforme, der nærmer sig udfordringen – hvordan digitalt indhold kategoriseres – og giver dem kontrolmuligheder til at inkludere eller udelukke indhold i betalte mediekampagner. Vi er glade for at samarbejde med GumGum om at sikre et mere sikkert online-miljø, der skaber tillid mellem marketingfolk og forbrugere.”

Se også:  Interview: Slut med cookies, kontekstuel annoncering er fremtiden
AI finder opdager trusler

GumGums akkrediterede platform for kontekstuel intelligens Verity implementerer GARM: Brand Safety Floor + Suitability Framework i GumGum Threat Categories.

Verity udnytter kunstig intelligens med deep-learning til at opdage og klassificere trusler. Processen til træning af denne model omfatter indsamling af dataeksempler, anvendelse af menneskelig annotation på disse dataeksempler og i sidste ende indføring af disse mærkede (menneskeligt verificerede) eksempler i modellen for at “lære” de præsenterede begreber. For at modellen kan trænes så præcist som muligt, skal der være velegnede eksempler for hver af de understøttede kategorier (klasser). De eksempler, der leveres til Veritys trusselsmodeller, afspejler de kategoriske definitioner, der er præsenteret i GARM’s Brand Suitability Framework for lav-, middel- og højrisikorepræsentationer af hver klasse.

“Kontekstuel er fremtiden for brandsikkerhed og egnethed – noget GumGum har troet på i over et årti,” siger William Merchan, GumGums chef for Verity. “Som branche bliver det vigtigt for os ikke kun at stå sammen om standarderne for brandsikkerhed og egnethed, men også om hvordan vi definerer og implementerer den næste generation af kontekstuel teknologi.”

Interview: Slut med cookies, kontekstuel annoncering er fremtiden


TAGS
cookies
gumgum

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her
Annoncelinks


AOD/AOD.dk   © 2022
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S