Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Forudse Facebook-brugeres respons

Adobe Social kan forudsige socialt engagement og foreslår bl.a. hvilket tidspunkt, der er bedst at offentliggøre indhold på.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Nu er det ikke længere mavefornemmelsen, der dikterer, hvornår man starter en ny kampagne eller annoncerer et nyt produkt på Facebook. Med Adobe Social kan man forudsige, hvilken respons indhold publiceret på Facebook vil generere, og værktøjet anbefaler det optimale tidspunkt at udgive det på. Adobe Social bruger en avanceret analyse samt tekst-algoritmer baseret på historisk data. Det sikrer, at man starter dialogen med brugerne på det mest relevante tidspunkt.

”Mange marketingsmedarbejdere har prøvet at offentliggøre store nyheder eller andet vigtigt indhold på sociale platforme og oplevet, at det ikke skabte det forventede engagement. Med Adobe Social kan man nu forudsige, hvornår der vil være størst engagement. Da teknologien løbende analyserer brugernes adfærd, vil anbefalingerne blive bedre for hver gang det benyttes,” udtaler Håkan Cedell, nordisk chef for Adobe Social.

Udfordringen med social ROI

Marketingeksperter har udpeget evnen til at skabe engagement og måle ROI, som de vigtigste parametre i en organisations sociale marketingstrategi. Med Adobe Social får marketingmedarbejdere derfor nu et værktøj, der gør det nemmere at styrke kundernes engagement, forbedre den værdifulde kundedialog og maksimere værdien af deres sociale aktiviteter.

”En af fordelene ved værktøjet er, at marketingfolk i mindre grad skal basere deres valg på mavefornemmelser. I stedet kan de nu få et redskab, så de kan arbejde struktureret med at forbedre deres sociale ROI,” udtaler Håkan Cedell.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere