Home » Erhverv » Nye teknologisamarbejder skal give tilfredse kunder
Nye teknologisamarbejder skal give tilfredse kunder

Nye teknologisamarbejder skal give tilfredse kunder

Share

Alt om DATA mødte også Ben Tepfer, der er Technical Evangelist for Adobes partnerskab med Microsoft, og han fortalte, at i krydsfeltet mellem de to koncerners kompetence, er det netop den platformsuafhængige udveksling af data, der udgør et sweetspot.

Alt styres i skyen

Over årene har Adobe lanceret en række cloudbaserede services, hvor Experience Cloud i dag er den centrale for de virksomheder og brands, der ønsker at give deres kunder den bedst mulige kundeoplevelse.

Experience Cloud rummer blandt andet Analytics Cloud, Marketing Cloud, Commerce Cloud samt Advertising Cloud, der kan styre en virksomhed på tværs af alle annonceringsplatforme, herunder TV. En af drivkræfterne bag Experience Platform er anvendelsen af kunstig intelligens, hvor motoren udgøres af Adobes Sensei-teknologi.

Den rummer tre grundsten, nemlig Sensei Features, Sensei Services og Sensei Models. Mens Features primært knytter sig til helt konkrete funktioner i Adobes software og Models ved hjælp af Data Science, der blandt andet bruges til at skabe nye services, er Sensei Sevices, som netop nu er i beta, det centrale omdrejningspunkt for kundeoplevelsen.

Se også:  Guide: Kom i gang med Photoshop – del 3

Det sker gennem Content AI service, Attribution AI service, Customer AI service og Journey AI service, som tilsammen håndterer den komplette kundeoplevelse baseret på data, der analyseres i realtid.

Samarbejde om data

Derfor lancerede Adobe efteråret 2018 i samarbejde med SAP og Microsoft det såkaldte Open Data Initiative, som bygger på tre grundsten. For det første respekterer man forbrugernes ret til at bestemme over egne data – hvilket er nok så væsentligt i en tid med stor fokus på forbrugerrettigheder – for det andet skal de forbundne data være grundlaget for AI-drevne forretningsløsninger og for det tredje skal platformen være åben samt tilgængelig for nye partnerskaber og nye samarbejder.

I denne treenighed spiller Azure-platformen imidlertid en vigtig rolle, idet både Adobes og SAPS teknologi kan afvikles på den stadig mere populære serverteknologi fra Microsoft.

En af de virksomheder, der drager nytte af Open Data Initiative er fødevaregiganten Unilever, der har forvandlet de vertikale datasiloer til en fælles dataressource, der danner grundlaget for et åbent økosystem af enterpriseløsninger, og et helt konkret eksempel har været Unilevers ønske om at køre en kampagne, hvor der skal slås på tromme for koncernens miljø-bevidsthed på emballagefronten.

Se også:  Guide: Kom i gang med Photoshop – del 1

Med den nye datastrategi har man således været i stand til at parre backend data fra produktions- og leverandørleddet med de frontend data, der når helt ud til de stadig mere miljøbevidste forbrugere. Helt konkret har man benyttet Adobe Experience-platformen sammen med SAP C/4Hana sammen med Microsoft Azure Cognitive Services.

Forskellen mellem
CRM og CXM

I mange år har Customer Relationship Management (CRM) været alfa og omega for virksomhederne i forholdet til deres kunder. Det afløses nu af Customer Experience Management (CXM), og den helt store forskel er, at mens CRM mest af alt er et statisk og tilbageskuende redskab – hvad gjorde en hel kundegruppe hvornår – er CXM et langt mere dynamisk redskab, der i realtid og takket være kunstig intelligens ligeledes er i stand til vurdere, hvorledes den enkelte kunde vil reagere fremadrettet samt ikke mindst hvorfor.

TAGS
adobe
adobe summit
kundeservice

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S