Home » AOD Pro » Lenovo vil til at levere alle tjenester direkte fra skyen
Lenovo vil til at levere alle tjenester direkte fra skyen

Lenovo vil til at levere alle tjenester direkte fra skyen

Share

It-giganten Lenovo er nu klar med en ny ”everything-as-a-service”-strategi, der samler hele leverandørens produktportefølje i TruScale-tjenesten

Det skal være nemt at migrere til skyen og ikke mindst at samle og administrere virksomhedens løsninger. Det er en af ambitionerne bag en helt ny ”everything-as-a-service”-strategi, som Lenovo lige har lanceret.

Hele leverandørens produktportefølje bliver nu lanceret som en service gennem en udvidelse af Lenovo TruScale-løsningen.

TruScale (logoet på billedet) er en abonnementsbaseret tjeneste, som gør det muligt for virksomheder at bruge Lenovos teknologi uden at skulle købe udstyr. Tanken er, at det giver en stor økonomisk fleksibilitet, og at fleksibiliteten øges på grund af afregningsmodellen.

”Det er en forbrugsbaseret model og ikke en leasingmodel, så vores kunder betaler kun for det de forbruger. Med udvidelsen af vores TruScale-brand gælder det ikke kun for vores infrastrukturløsninger, men for alle vores as-a-service-tjenester, der på den måde samles under en paraply,” siger Peter Juul Jørgensen, landechef for Lenovo Danmark, til AOD PRO.

Et svar på en udvikling

Den digitale udvikling er gået utrolig stærkt gennem de seneste år, og det er en af årsagerne til at Lenovo nu satser på løsninger, der skal gøre det lettere for virksomheder at håndtere og udnytte de forandringer, som sker inden for erhvervslivet, lyder forklaringen.

Se også:  Det er stadig ikke nemt at flytte op i skyen – virksomhederne mangler viden

”Vi mener, vores TruScale-løsning er ikke bare unik, men også vigtig, fordi kunders krav om as-a-service-løsninger fortsætter med at vokse fire gange så hurtigt som de generelle it-tjenester,” pointerer Peter Juul Jørgensen og fortsætter:

”Det er en markant tendens der fundamentalt vil ændre it-tjenester.”

En integreret ydelse

Ifølge Peter Juul Jørgensen ændrer Lenovos TruScale-model hele processen med at købe hardware, software og tjenester fra at være enkelte og adskilte processer til at være en samlet og integreret oplevelse.

”Det forvandler flere trin af design, udrulning og håndteringstjenester til en abonnementsbaseret ydelse,” forklarer Peter Juul Jørgensen.

Lenovo TruScale lover at give virksomheder – lige fra de små til de helt store – en everything-as-a-service-platform, der sikrer den fleksibilitet, der er nødvendig for at være konkurrencedygtig.

Der findes en række as-a-service-løsninger på markedet i dag, men når mange blandes i en virksomhed, så giver det ofte problemer med en integreret håndtering og administration. En løsning som TruScale skulle fjerne den bekymring fra it-administratoren, argumenterer Lenovo.

”Den er lettere at administrere, men den er også fleksibel, skalerbar og kosteffektiv. Kunder har brug for en let måde at forbruge it på, og med TruScale vil de få en løsning, der let kan håndteres, så de kan fokusere på initiativer med en høj roi,” forklarer Peter Juul Jørgensen.

Se også:  Microsofts cloud skal hjælpe virksomhederne med at blive bæredygtige
Også hardware-enheder

Lenovo overdriver ikke, når leverandøren kalder det for en everything-as-a-service-løsning. For Lenovo Device-as-a-Service rykker også ind i TruScale-løsningen, og derved kan virksomheder optimere deres it-tjenester og hardware på en samlet platform.

Fordi it-landskabet ændrer sig hastigt, så har it-ansvarlige i virksomheder et stort arbejde med både at udrulle nye løsninger, men også med at finde og servicere ny hardware til deres brugere.

”Vi hører faktisk fra CIO’er hver dag, at deres organisations teknologibehov ændrer sig hver 12.-18. måned, og det giver dem en meget stor arbejdsopgave. Med TruScale får vores kunder én løsning, én udbyder, ét kontakt-framework og én ansvarlig, der hjælper med disse operationer,” siger Peter Juul Jørgensen.

Han påpeger dog også, at TruScale ikke er en one-size-fits-all, og at Lenovo derfor arbejder holistisk sammen med deres kunder for at afdække præcis, hvad det er, de ønsker at opnå, både nu og i fremtiden, så den optimale TruScale-løsninger bliver fundet.


TAGS
Cloud
skyen

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S