Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
De to iværksættere Brian Petersen og Kasper Refskou Jensen og teamet bag online ønskeliste-tjenesten addwish.com har mere end almindeligt travlt i disse dage. Julen er højsæson for ønskelister, og derfor har de de sidste otte måneder arbejdet hårdt på at sikre, at systemet kan klare presset fra de mange nye brugere, de forventer vil tilmelde sig.
”Vi vækster i øjeblikket med over 1.000 nye brugere om dagen, og vi forventer at tallet vil stige til 5.000 brugere om dagen inden måneden er omme - og vi drømmer da også om dage med 10.000 brugere inden jul og kan bestemt se en god tendens”, siger Kasper Refskou Jensen.
Addwish har omkring 50.000 brugere i Danmark, men siden servicen i sommers blev oversat til engelsk, svensk, norsk, spansk og tysk, har de registreret et boom i trafik fra især USA og England.
Med den nye app kan du:
- dele din egen ønskeliste online med familie og venner, så de indbyrdes kan koordinere, hvem der giver dig hvad.
- Undgå at spilde tid på at bytte gaver efter juleaften
- Følge andres ønskelister og få inspiration.
- Få push beskeder, når der sker noget nyt på de ønskelister du følger. F.eks. når et gaveønske er ”taget” af en af dem, der også følger listen.
- Tilføje egne ønsker (f.eks. strømper fra farmor) eller tilføje ønsker fra de forslag sitet kommer op med fra de forskellige butikker
- Tilmelde dig med eller uden Facebook
Servicen er gratis for brugerne, og den er nem at tilmelde sig for butikkerne. Med over 500 danske butikker tilknyttet er addwish den største ønskelistetjeneste i Danmark.
Du kan registrere en gratis ønskeliste på www.addwish.com og prøve den nye app her.