Home » Bilen » Nu kan danske Tesla-elbiler superoplades endnu hurtigere
Nu kan danske Tesla-elbiler superoplades endnu hurtigere

Nu kan danske Tesla-elbiler superoplades endnu hurtigere

Share

Tesla åbner i dag den første V3 Supercharger-station i Danmark. Den er placeret i Ikast. V3 har markant mere effekt end V2-udgaven, hvilket sikrer markant hurtigere opladning.

I dag åbner Tesla den første V3 Supercharger-station i Danmark. Der er 12 standere med V3-teknologi, og stationen er placeret i Ikast i Midtjylland. Hvis man oplader sin Tesla fra en V3-stander, bliver den ladet markant hurtigere op end med de i dag udbredte V2-standere.

V3-ladere leverer nemlig en maksimal effekt på 250 kW, hvor V2-laderne har maksimalt kan aflevere 150 kW. Desuden har V3-standerne de 250 kW for sig selv, hvor to V2-standere deler de 150 kW.

Danmark er det fjerde land, og Ikast den syvende Supercharger-station i Europa, hvor Tesla installerer den nye V3 Supercharging-teknologi som en tilføjelse til det allerede udbredte V2-netværk.

Du kan følge med i, hvor hurtigt opladningen med 250 kW foregår.

V3 Superchargere i Europa vil supportere CCS-adaptere og være tilgængelig for alle Tesla-ejere (andre bilmærker kan ikke bruge Teslas ladere). Den nye adapter kommer ifølge Tesla som standard med alle nye Model S og Model X og er tilgængelig som en opgradering for Model S og Model X-ejere mod betaling – ”en begrænset omkostning”, oplyser Tesla. Booking sker i Teslas app som vanligt.

Se også:  Bugatti klar med elektrisk udgave af klassisk racerbil
Nu 10 Supercharger-stationer

I øjeblikket har Tesla 10 Supercharger-stationer i landet med samlet set over 140 ladestandere – men altså endnu kun V3-standere i Ikast.

Da Tesla sidste år åbnede den første V3 Supercharger-station i USA, blev det oplyst, at den med 250 kW-teknologien vil kunne oplade en Tesla Model 3 til 75 ekstra miles (120 km) på 5 minutter – og 1000 miles (1600 km) kunne klares på en time. Det er cirka dobbelt så hurtigt som med V2-ladestandere.

Andre forhold kan påvirke ladetiden. I praksis er ladetiderne lidt længere, fordi de 250 kW er peak-ydelser og ikke kan leveres kontinuerligt. Modsat kan nye Tesla-modeller varme batterierne op forud for opladning – dette har en positiv effekt på ladetiden.

Se også:  Sådan ser Skodas nye elbil ud - de første tegninger er afsløret


TAGS
elbil
opladning
tesla

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S