Home » Transport » Nu fås Land Rover Defender også med elektrisk motor
Nu fås Land Rover Defender også med elektrisk motor

Nu fås Land Rover Defender også med elektrisk motor

Share

Land Rover Defender fås nu som Plug-In-Hybrid. Den nye Defender P400e er den mest kraftfulde og brændstofeffektive Defender til dato

Den nye P400e-model kombinerer en kraftfuld 2.0-liters, firecylindret benzinmotor og en elmotor på 105 kW.

CO2-udledningen er mellem 74-88 g/km og brændstofforbruget ved blandet kørsel er mellem 30.0-25.6 km/l.

Defender P400e kører mellem 43-39 kilometer i fuldt elektrisk tilstand med nuludledning fra udstødningen inklusive terrænkørsel, hvor det øjeblikkelig drejningsmoment fra elmotoren gør Defender endnu mere kraftfuld.

Den store firehjulstrukne skude drives af en 2.0-liters, firecylindret benzinmotor med 300 hk og en elmotor på 105 kW, der drives af et batteri på 19,2 kWh, hvilket gør, at den avancerede PHEV-drivlinje i P400e samlet set yder 404 hk.

Se også:  Nu bliver årgangsbilerne elektriske

Defender P400e fra 0-100 km/t på 5,6 sekunder og tophastigheden er 191 km/t.

Fleksible lademuligheder

Bilen er udstyret med et Mode 3-ladekabel som standard, ligesom man kan købe et Mode 2-ladekabel som ekstraudstyr. Mode 3-ladekablet muliggør opladning op til 80 procent på to timer, mens opladning op til 80 procent med et Mode 2-ladekabel varer omtrent syv timer. Med en lynoplader på 50 kW oplader PO400e op til 80 procents kapacitet på 30 minutter.

Defender P400e fås med fem eller seks sæder, 3-zoners klimaanlæg som standard, mørktonede “Privacy”-ruder og soldæmpende glas. PHEV-udgaven er udstyret med regenerativ opbremsning, som genvinder den energi, der mistes under deceleration og opbremsning og sender den tilbage til batteripakken.

Se også:  Teslas nye familiebil har en ordentlig jydekrog

PHEV-drivlinjerne tilbyder også stærke egenskaber i terrænet. Den lineære levering af drejningsmomentet, som elmotoren muliggør, og den smidige, kraftfulde benzinmotor sikrer stor fleksibilitet.

Defender tilbyder offroad-egenskaber med høj og lav udveksling i fuldt elektrisk tilstand samtidig med, at den byder på store frihøjdevinkler for en plug-in-hybrid-bil.

Disse karakteristiske egenskaber er også afgørende for Defenders trækevne – P400e kan trække op til 3.000 kg, og taglasten er 168 kg (dynamisk) eller 300 kg (statisk).

Der er endnu ikke annonceret dansk lanceringsdato eller priser på Defender P400e.

Denne elbil giver længst rækkevidde for pengene


TAGS
elbil
elektriske transportmidler
land rover

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2020
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S