Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Den nye P400e-model kombinerer en kraftfuld 2.0-liters, firecylindret benzinmotor og en elmotor på 105 kW.
CO2-udledningen er mellem 74-88 g/km og brændstofforbruget ved blandet kørsel er mellem 30.0-25.6 km/l.
Defender P400e kører mellem 43-39 kilometer i fuldt elektrisk tilstand med nuludledning fra udstødningen inklusive terrænkørsel, hvor det øjeblikkelig drejningsmoment fra elmotoren gør Defender endnu mere kraftfuld.
Den store firehjulstrukne skude drives af en 2.0-liters, firecylindret benzinmotor med 300 hk og en elmotor på 105 kW, der drives af et batteri på 19,2 kWh, hvilket gør, at den avancerede PHEV-drivlinje i P400e samlet set yder 404 hk.
Defender P400e fra 0-100 km/t på 5,6 sekunder og tophastigheden er 191 km/t.
Fleksible lademuligheder
Bilen er udstyret med et Mode 3-ladekabel som standard, ligesom man kan købe et Mode 2-ladekabel som ekstraudstyr. Mode 3-ladekablet muliggør opladning op til 80 procent på to timer, mens opladning op til 80 procent med et Mode 2-ladekabel varer omtrent syv timer. Med en lynoplader på 50 kW oplader PO400e op til 80 procents kapacitet på 30 minutter.
Defender P400e fås med fem eller seks sæder, 3-zoners klimaanlæg som standard, mørktonede "Privacy"-ruder og soldæmpende glas. PHEV-udgaven er udstyret med regenerativ opbremsning, som genvinder den energi, der mistes under deceleration og opbremsning og sender den tilbage til batteripakken.
PHEV-drivlinjerne tilbyder også stærke egenskaber i terrænet. Den lineære levering af drejningsmomentet, som elmotoren muliggør, og den smidige, kraftfulde benzinmotor sikrer stor fleksibilitet.
Defender tilbyder offroad-egenskaber med høj og lav udveksling i fuldt elektrisk tilstand samtidig med, at den byder på store frihøjdevinkler for en plug-in-hybrid-bil.
Disse karakteristiske egenskaber er også afgørende for Defenders trækevne – P400e kan trække op til 3.000 kg, og taglasten er 168 kg (dynamisk) eller 300 kg (statisk).
Der er endnu ikke annonceret dansk lanceringsdato eller priser på Defender P400e.
https://www.altomdata.dk/denne-elbil-giver-laengst-raekkevidde-for-pengene/