ID. Buzz er helt fra bunden af udviklet som et 100 procent elektrisk rugbrød. Den er ikke bygget på en allround-platform, der skal rumme andre biltyper.
Bilens korte karrosseriudhæng for og bag er eksempelvis kun mulige, fordi bilens elektriske drivlinje er integreret på en meget pladsbesparende måde.
Den usædvanlig lange akselafstand på 2.988 mm er ca. det samme som for den aktuelle T6.1 Transporter, men ID. Buzz er med en længde på 4.712 mm hele 19 cm kortere end en T6.1 med samme akselafstand.
Det nye elektriske rugbrød er til gengæld 5 cm lavere, men hele 81 mm bredere end en T6.1 Transporter, alligevel har de en usædvanlig lille vendediameter for en bil i denne klasse på kun 11,1 m, hvilket er det samme som for en Golf.
Som MPV er den yderst fleksibelt indrettede ID. Buzz skræddersyet til både fritid og erhverv. ID.
Buzz introduceres i første omgang med fem sæder som standard (2/3 splitbagsæde). Føreren og forsædepassageren sidder på individuelle sæder, der er udstyret med justerbare armlæn inderst som standard. Bagest er der et trepersoners bagsæde med et ryglæn, der kan foldes helt ned eller delt i forholdet 40:60, og bagsædet kan skubbes op til 15 cm frem eller tilbage.
Martin Meiners
MPV’en har to store skydedøre i siderne som standardudstyr, der som ekstraudstyr kan betjenes elektrisk. Når man åbner bagklappen, får man adgang til enormt bagagerum på 1.121 liter, når der læsses op til bagsæderyglænets øverste kant, og lægges ryglænet ned, øges bagagerumskapaciteten til 2.205 liter.
Martin Meiners
Med ID. Buzz Cargo lanceres en ultramoderne nul-emissions-varebil. Den vil som standard komme med tre sæder i kabinen: førersædet plus et dobbelt passagersæde. Som ekstraudstyr vil ID. Buzz Cargo også kunne fås med et individuelt sæde til forsædepassageren. Bag sæderne er der en fast skillevæg, som adskiller førerkabinen fra varerummet. Denne varerumsadskillelse vil som ekstraudstyr kunne fås med rude og/eller med en åbning til diverse genstande.
Varerummet måler 3,9 m3 og har plads til to europaller. Den tilladte totalvægt for ID. Buzz Cargo er 3.000 kg, og den maksimale nyttelast er 650 kg. Lasten kan sikres via fastgørelsesøjer i gulvet og fastgørelsesskinner i sidevæggene. Den nye ID. Buzz Cargo er udstyret med en højtåbnende bagklap og en skydedør i passagersiden, men den kan også bestilles med en ekstra skydedør og dobbeltdøre i stedet for bagklap.
Martin Meiners
Det er ikke kun linjerne og proportionerne, der giver ID. Buzz sit unikke visuelle designudtryk. Ligesom den nye Multivan er ID. Buzz standardudstyret med LED-lys for og bag. Som ekstraudstyr tilbydes de avancerede IQ.Light-LED-matrix-forlygter, der gør nat til dag og samtidig giver ID. Buzz ekstra karisma.