Home » Robot » Nissans fodbold-robot laver boldbaner overalt på 20 minutter
Nissans fodbold-robot laver boldbaner overalt på 20 minutter

Nissans fodbold-robot laver boldbaner overalt på 20 minutter

Share

Pitch-R er en robot, der tegner fodboldbaner overalt, hvor der er plads. Med brug af fire kamaraer, GPS styring og et nødbremsesystem, tegner den linier i græs, på asfalt eller grus med miljøvenlig, selvopløselig maling. Hele processen kan tage under 20 minutter

Nissan var officiel sponsor af dette års UEFA Champions League finale i Kiev 2018. Her viste de en ny innovativ teknologi, der kan opmuntre og begejstre fodbold på gadeplan.

Pitch-R, der er en robot, som anvender Nissan’s ProPILOT førerassistent teknologi til at tegne fodboldbaner, hvor der er plads. Med brug af fire kamaraer, GPS styring og et nødbremsesystem, tegner Pitch-R linier i græs, på asfalt eller grus med miljøvenlig, selvopløselig maling. Hele processen kan tage under 20 minutter.

ProPILOT er en af hjørnestenene i Nissan Intelligent Mobilitets Strategi, der er Nissans vision i forbindelse med at ændre, hvordan biler køres, hvad de drives af, samt hvordan de integreres i samfundet. Nissan har senest lanceret den nye LEAF elbil i Europa, der er et perfekt eksempel på Nissan Intelligent Mobilitet. Mere end 34.000 kunder har allerede bestilt den nye LEAF, som i øvrigt opnåede de maksimale 5 stjerner i EuroNCAP testen 2018.

Se også:  50.000 arbejdstimer sparet – robotterne ordner administrationen i region
Lærer af føreren

I forbindelse med finalen i Kiev viste Nissan også verdens første prototype teknologi, der lader biler lære direkte af førerne. Nissan’s Brain-to-Vehicle (hjerne-til-bil) system fortolker impulser fra førerens hjerne til at forudse, hvad de vil gøre i en given situation. For eksempel ved at se, om en fører er ved at dreje eller bremse, kan teknologien få bilen til at gennemføre aktiviteten 0,2 til 0,5 sekunder hurtigere. Det øger såvel sikkerheden som komforten for føreren og giver dem mere tillid.

Finalen i Kiev markerer også Nissan’s fjerde år som officiel sponsor af UEFA Champions League. Et officielt partnerskab, der senest blev udvidet til 20-21-sæsonen.

Se også:  En fremtidsverden af robotdyr
Fodbold kan skabe ligeværd

Nissan’s engagement i fodbold på gadeplan omfatter også et engagement i et program, der hjælper unge mennersker, som ikke har mulighed for at få uddannelse eller træning. Formålet er at udnytte fodboldens indflydelse på at skabe et ligeværdigt samfund og hjælpe unge mennesker i Europa. Programmet kører både i Frankrig og England gennem et partnerskab med UEFA Foundation for børn og StreetFootballWorld.

Nissan brugte UEFA Champions League finalen i Kiev til at inspirere syv unge personer fra to græsrodsorganisationer – Sports Dans la Ville (Frankrig) samt Street League (U.K.). Nissan gav dem chancen for at opleve finalen og møde UEFA fodboldspillere.

Nissan Pitch-R.

Nissan Pitch-R.


TAGS
Fodbold
Nissan
robot

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S