Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Netflix lancerer i dag et radikalt nyt udseende, der giver en mere levende Netflix-oplevelse på tv-skærme. Det nye design er udviklet specifikt til den store skærm med filmagtige billeder for hver titel sammen med en ny beskrivelse og mere personligt tilpassede oplysninger om, hvorfor Netflix foreslår titlen. For første gang i Netflix' historie rulles den nye tv-oplevelse ud samtidigt på flere af de enheder, der leverer Netflix på tv-skærme, hvilket dækker størstedelen af de timer, Netflix-medlemmer bruger på at se Netflix på tv'er.
"Vores medlemmer ser samlet mere end én milliard timers Netflix hver måned, og det meste af det foregår på et tv," udtaler Netflix' produktdirektør Neil Hunt.
"Dette er den største ændring af Netflix-oplevelsen på tv'er i vores historie, og den gør det endnu nemmere at finde noget godt at se på Netflix, hvilket giver vores medlemmer mange flere fornøjelige Netflix-timer på deres tv".
Den nye tv-oplevelse leveres af en ny softwareplatform fra Netflix, der kører effektivt på mange forskellige enheder, fra enkle set-top-bokse, nyere Smart-tv'er og Blu-ray-afspillere til avancerede spilkonsoller. Tidligere havde hver enhed sin egen Netflix-oplevelse, hvilket betød, at det tog længere tid at udrulle funktioner på tværs af enheder.
"Den nye softwareplatform giver os mulighed for at accelerere vores udvikling og for hele tiden at forbedre den internetbaserede tv-oplevelse for vores medlemmer på flere forskellige enheder," udtaler Hunt.
Netflix' nye tv-oplevelse lanceres i dag, og den vil være tilgængelig for alle medlemmer i løbet af et par uger. Enheder, der understøtter den nye oplevelse, omfatter PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, nyere Smart-tv'er og nyere Blu-ray-afspillere. Yderligere enheder vil blive tilføjet i løbet af de kommende måneder.