Home » AOD Pro » Netbutikker oplever store udfordringer med leverancer på grund af Corona
Netbutikker oplever store udfordringer med leverancer på grund af Corona

Netbutikker oplever store udfordringer med leverancer på grund af Corona

Share

Danske netbutikker siger samstemmende, at den største udfordring i forbindelse med det seneste halvandet års Corona-epidemi har været at få fat i varer. Det viser E-handelsindekset for andet kvartal, som er en undersøgelse foretaget af YouGov for PriceRunner

PriceRunner er Danmarks største prissammenligningstjeneste, hvor man finder priser på mere end 2,2 millioner produkter i 8.700 butikker i 30 lande, der alle leverer til Danmark.

I undersøgelsen svarer 68 procent, at den største udfordring i forbindelse med at få fat i produkter, reservedele eller andet til egen produktion under epidemien har været at deres leverandører har haft svært ved at få fat i de produkter eller varer, de behøver.

Næsten lige så mange, 62 procent, svarer, at den største udfordring har været lange ventetider på at få leveret varer.

Samtidig har mange onlineforhandlere oplevet, at prisen på de varer, de gerne vil have fat i, er steget. I alt 51 procent af de adspurgte svarer, at de har oplevet af de varer, de har brug for, er steget i pris under Corona-epidemien. Kun 11 procent, at de ikke har oplevet nogle udfordringer med leverancer under Corona-epidemien.

Se også:  Butikkerne er åbne - men danskerne vil fortsætte med at handle online

Ifølge forbrugeranalytiker for PriceRunner i Danmark, Katrine Barslev, bekræfter undersøgelsen en tendens, man har været opmærksom på i længere tid, og som forbrugerne også har mærket.

”Mange forbrugere har sikkert oplevet, at der er produkter, det er blevet sværere at få fat i eller som er steget i pris. Det interessante er, at vi med denne undersøgelse sætter tal på problemets omfang – og at det er så udbredt, som tilfældet er. Det er en virkelig alvorlig udfordring for netbutikkerne, som vi håber, snart bliver løst i takt med at situationen i de producerende lande bliver normaliseret,” siger Katrine Barslev.

Om E-handelsindexet

PriceRunner har i samarbejde med YouGov skabt E-handelsindexet. Indexet er baseret på data fra en kvartalsvis online undersøgelse foretaget af YouGov blandt udvalgte onlinebutikker på PriceRunner. Undersøgelsen har til formål at følge udviklingen i dansk e-handel gennem et index, der samlet består af tre elementer:

Se også:  De fleste onlinebutikker foretrækker stadig Dankort

● Tendensen: Hvordan bedømmes udviklingen i onlinesalget i seneste kvartal i forhold til forrige kvartal
● Øjebliksbillede: Hvordan oplever onlinebutikkerne e-handelen i dag
● Fremtidig tendens: En vurdering af, hvordan onlinesalget vil udvikle sig i løbet af de næste 12 måneder

Om undersøgelsen andet kvartal 2021

Undersøgelsen er gennemført af opinions- og markedsundersøgelsesforetagendet YouGov. I perioden 21. juni til 4. juli 2021 gennemførtes sammenlagt 71 interview med onlinebutikker i Danmark via internet.


TAGS
PriceRunner
webshop

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S