Home » Underholdning » Mobilen skaber bro mellem specialøl og lækker jazzmusik
Mobilen skaber bro mellem specialøl og lækker jazzmusik

Mobilen skaber bro mellem specialøl og lækker jazzmusik

Share

Et nyt ”drik og lyt”-koncept vil udfordre status quo i musik- og ølbranchen og hylde modet til at være anderledes

Hos det testvindende mikrobryggeri BrygBrygBryg i Skovlunde vest for Kbh. brygger man modige øl. Øl, der rusker innovativt i traditionerne, både når det kommer til smagen og selve drikkeoplevelsen. Hos nogle af Danmarks førende jazzmusikere, der tilsammen udgør syvmandsbandet Bjarke & the Beerbellys, laver man modig musik. Musik der skubber til forventningerne om, hvordan jazz kan lyde og hvordan den kan udkomme.

Og både de to ølbryggere og stiftere og de syv jazzmusikere har travlt. Ikke blot fordi de hvert år udvikler og udgiver henimod 20 forskellige nye specialøl hos mikrobryggeriet og fordi de hos bandet konstant skriver nye numre, indspiller og spiller koncerter både med og uden hinanden. De har i den grad også travlt fordi resultaterne af et tiltag, de har eksekveret på det seneste års tid, har vakt interesse fra blandt andet Sverige, Japan, Letland, Brasilien og Estland.

En såkaldt samarbejdsøl er nemlig blevet en fast del af både bryghusets og bandets udgivelseskalender. Og det er en samarbejdsøl med en mission. For den har blandt andet til formål at udfordre normerne og forventningerne om, hvilke funktioner en øl egentlig kan have. Lige om hjørnet venter udgivelsen af både fjerde og femte samarbejdsøl, ”Hva-sar-tan” og ”Boogieman”, som begge fortolker Halloween og frigives den 30. oktober til et skræmmende Halloweenevent, hos Bootleggers på Frederiksberg, hvor der bl.a. vel være rullende koncerter, ølsmagning, zombie-burlesque, russisk digtoplæsning og et helt nyt take på russisk roulette.

Se også:  Creative Sound Blaster GC7 [TEST]: Et cockpit til lydkontrol

Øl og musik i samme flaske

Med samarbejdsøllen ønsker band og bryghus at skabe en drikke- og lytteoplevelse i én og samme flaske. Jovist fletter øl og musik gerne fingre, men med deres aktuelle samarbejde tager bryghus og band hele armen på dén romance. Musikken er nemlig proppet ned i øllen. Eller det vil sige, musikken udkommer via en QR-kode på etiketten af selve øllen. Og så deler øl og numre naturligvis også navn.

Fx udkom bryghus og band i november sidste år med julesinglen og -øllen, ”JingleBelly”, som blev en stor succes. Ikke blot herhjemme men også hos blandt andet Systembolaget i Sverige, der endte med i hastig fart at sælge øllen med jazz i magnumflasker. Ligeledes har også Japan, Estland, Brasilien og Letland haft armene i vejret over deres håndbryggede og håndspillede ”drik og lyt”-koncept.

Se også:  Corona bremser ikke VOLA: Dansk band inviterer fans op på den virtuelle scene

Deres collab er da også kommet for at blive – som et koncept, en strategi og en mission om at udfordre status quo i både øl- og musikbranchen med alternative, skøre og modige opskrifter på både humle og hornmusik. Og lave events ud af det, som hylder øllet, musikken og modet til at være anderledes. Det er de enige om. For bryggerne elsker musik, lige som musikerne elsker øl. Så enkelt er det.

Der er gratis entré til Halloween-eventet hos Bootleggers og hele den uhyggelige molevit på ølbaren. Eventet finder sted i tidsrummet 19-23.

De gæster, der tør, inviteres på en 30 minutters køretur gennem Københavns gader, som nok skal vække mindelser til skolebussen i Nightmare on Elm Street. Turen byder nemlig på forskellige indbyggede skræmmende indslag, som fx en rullende koncert med Bjarke & the Beerbellys og ølsmagning. Partybussen kører fire gange i løbet af aftenen fra Bootleggers t/r. En billet koster 60 kroner.


TAGS
musik
øl

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S