Det er de færreste, der bare bruger ét program i deres arbejde. Mange skifter mellem flere. Word, Powerpoint og Excel er nok de mest udbredte.
De tre programmer er nu kombineret i en ny app, der gør det muligt at arbejde på tværs af programmerne.
Der er en fælles startskærm, hvor man kan se de dokumenter, der senest er arbejdet på, uanset om de stammer fra det ene eller det andet program. På den måde er det hurtigt at fortsætte sit arbejde.
Tryk på plus-ikonet i bunden af skærmen, så har du tre muligheder. Du kan oprette et dokument i et af programmerne, du kan tilføje en note, som ryger direkte ind i dit arbejdsfeed, og du kan scanne et dokument eller en tavle med mobilens kamera og gemme billedet i app’en.
Dertil kommer mulighederne for at oprette pdf’er nemt, underskrive dokumenter og dele direkte til en mobil i nærheden. Filer kan også gemmes til OneDrive, Google Drive, iCloud, Dropbox og Box.
Der er adgang til komplette versioner af Word, Excel og Powerpoint i app’en, men foretækker med at arbejde med de selvstændige apps til disse programmer, er det stadig en mulighed. De udgår ikke.
Den nye Office-app kan hentes på Google Play og Apple App Store.