Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Tidligere på året købte Logitech mikrofonproducenten Blue, der står bag nogle af markedets dyreste og bedste mikrofoner men også har opbygget et sortiment af mere forbrugervenlige digitale løsninger de senere år, herunder en serie populære USB-mikrofoner med smart lydteknologi.
Det er særligt sidstnævnte Logitech hapser fra i deres nye gamingheadset Logitech G PRO og Logitech G PRO X.
Fintune din stemme
De to nye headsets har en mikrofon af høj kvalitet og gør brug af Blue VO!CE - en suite af mikrofoneffekter, der gør det muligt at tune din stemme, så holdkammerater kan høre dig bedre, eller du kan lyde som en professionel streamer.
Direkte fra kassen kan gamere bruge Blue VO!CE integrerede indspilnings- og afspilningsfunktion til hurtigt at vælge en forudindstillet filterprofil og se, hvilken lyd der lyder rigtigt til deres stemmes unikke tone og lydstyrke. Og for gamere, der er interesseret i et andet niveau af tilpasning, tilbyder Blue VO!CEs avancerede tilstand et komplet sæt af pro-grade effekter, herunder en kompressor, de-esser og de-popper.
De nye headsets er holdbare og skabt med en komfort, så de kan bruges flere timer i træk. Det lette design er konstrueret af aluminium og stål og har bløde memoryskum ørepuder samt en hovedbøjle beklædt med kunstlæder. Et ekstra sæt velourbeklædte ørepuder er inkluderet i PRO X.
Stor lyd
PRO X og PRO-hovedtelefonerne er kompatible med PC og mobile enheder og er udstyret med Logitech G’s eksklusive Pro-G 50mm Audio driver. Udformet fra et hybridnetmateriale til højkvalitetslyd, leverer headsettet dyb bas og en rund lydprofil til høj filmisk lyd. Derudover byder PRO X på DTS Headphone: X 2.0 surroundsound.
Logitechs G PRO X Gaming Headset og G PRO Gaming Headset forventes at være tilgængelige på LogitechG.com og hos forhandlere verden over i juli 2019 til en vejledende pris på 999 kroner og 749 kroner.