Af Mette Eklund Andersen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Når den danske højttalervirksomhed Libratone åbner sin første flagship store herhjemme, bliver det i hjertet af København. Butikken, der får en fornem placering på Østergade på Strøget, forventes at åbne i slutningen af oktober. Formålet med butikken er at give kunderne den fulde oplevelse af Libratones produkter og identitet præcis dér, hvor det hele begyndte – nemlig i Danmark.
Libtratones nye butik, der er 65 m2, er designet af det danske designbureau Borg Brückner, der er kendt for at have indrettet en række kendte butikker i København. De nye lokaler vil blive indrettet i materialer som egetræ og beton, der er med til at afspejle Libratones nordiske rødder gennem et moderne og råt design, som brydes af de klare og sprælske farver, der kendetegner Libratones produkter.
Prøv produkterne
Bagerst i butikken vil der være et lydstudie, hvor kunderne får mulighed for at prøve produkterne på egen hånd.
”Vi er meget stolte af vores danske rødder, og vi har længe haft et ønske om at åbne en butik i København, men vi har manglet den helt rigtige placering. Den har vi nu. Indretningen af butikken vil afspejle vores DNA og Libratones nye visuelle vej. Butikken skal vise essensen af vores værdier. Værdier, som vi mener, er klassiske danske såsom dristighed, kreativitet og det at skille sig ud fra mængden. Vi glæder os til at præsentere vores flagship store for hele verden,” siger Jamie Robertson, CCO i Libratone.
Med Libratones nye flagship store får kunderne mulighed for at opleve Libratones produkter Track+, Q Adapt on-ear, Zipp og Zipp Mini og One Style.