Home » TV » Kun hver syvende vælger helt flow-tv fra
Kun hver syvende vælger helt flow-tv fra

Kun hver syvende vælger helt flow-tv fra

Share

Streamingtjenester har kronede dage. Forbrugerne bruger op mod halvdelen af deres samlede seertid på online medieplatforme. Alligevel er kun hver syvende forbruger klar til helt at vælge det traditionelle flow-tv fra

Februar 2018 – Netflix, HBO, Amazon Prime. Der er et væld af streamingtjenester at vælge imellem, og de vinder større og større indpas blandt forbrugerne. Men selvom flere vælger de nye platforme til, så er kun hver syvende forbruger (14 pct.) klar til helt at bytte det traditionelle flow-tv ud med abonnementer på streamingtjenester. Det viser en ny undersøgelse af 21.000 forbrugere på verdensplan.

”Ikke overraskende hælder medieforbruget mere og mere mod de digitale platforme og betalingstjenester, men det sker ikke med raketfart. Mange forbrugere holder stadig fast i det traditionelle tv, og de bruger fortsat en stor del af deres mediebudget på flow-tv, selvom betalingstjenesterne ’stjæler’ mere og mere af deres seertid,” siger Kim Bech, der er Managing Director hos Accenture.

Se også:  Telia lancerer fleksibel tv-boks med streaming

Ifølge undersøgelsen, foretaget af Accenture, bruger forbrugerne kun 23 pct. af deres underholdningsbudget på betalingstjenester som fx Netflix og HBO, men hele 42 pct. af deres samlede seertid. Forbrugernes underholdningsbudgetter afspejler dermed ikke det skifte, der lige nu er mod de digitale underholdningsplatforme.

Overskydende indhold ”skrælles” fra

Rapporten viser desuden, at over halvdelen af forbrugerne (51 pct.) i større eller mindre grad betaler for indhold, som de egentlig ikke synes, de har brug for. Og 36 pct. af forbrugerne er villige til at betale for at fjerne reklamer fra online betalingskanaler. Det peger på, at forbrugerne er ved at være klar til at vælge det overskydende indhold fra, som ikke er relevant.

Se også:  Sådan finder du det perfekte TV til VM i fodbold

”Forbrugernes medieforbrug bliver interessant at følge i fremtiden. På den ene side ønsker vi skræddersyet indhold og vil helst kun betale for indhold, der er relevant for os. På den anden side er der stadig en relativ stor mængde, der fortsat gerne vil se reklamer og have indhold, som de måske ikke selv har valgt. Det gør det til en kompleks størrelse at markedsføre sig målrettet over for forbrugeren, men med de digitale betalingsløsninger bliver det nemmere at skræddersy indhold til den enkelte”, siger Kim Bech fra Accenture.

TAGS
flow-tv
streaming
tv

DEL DENNE
Share

Seneste Tech test
Seneste konkurrencer

Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

Alt om DATA

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@altomdata.dk

Datatid TechLife

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@datatid.dk

Audio Media A/S

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg / Prislister:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 33 74 71 16
Annoncer: Medieinformation


Alt om DATA, Datatid TechLife  © 2019
Audio Media A/S