Home » Transport » Koga Pace B20 [TEST]: Flyv afsted med 45 km/t på cykelstien
Koga Pace B20 [TEST]: Flyv afsted med 45 km/t på cykelstien

Koga Pace B20 [TEST]: Flyv afsted med 45 km/t på cykelstien

Share

Elmotoren på Koga Pace B20 hjælper dig op på hæsblæsende 45 km/t – helt lovligt. Det er en sand fryd at drøne ud af de brede cykelstier på den såkaldte speed pedelec, som heldigvis er fuldt optimeret til de høje hastigheder

Den lovlige tophastighed for almindelige elcykler er 25 km/t. Den er den fart elmotoren må hjælpe dig op til. Der er dog en undtagelse. Den gælder de såkaldte speed pedelecs. De er konstrueret efter andre standarder og overholder andre sikkerhedskrav. Derfor er det lovligt at køre hurtigere på disse.

Koga Pace B20 går under denne kategori, og det var med en blanding af fryd og frygt at vi satte os op på den lynhurtige jernhest.

Nyeste cykelteknik

Den er overraskende let og sporty i designet, når man tænker på de store kræfter den rummer. En robust sportscykel, som selv uden motorkraft ruller ganske smidigt på cykelstien.

Se også:  Audis nye elbil har lang rækkevidde og stor motorkraft

Batteriet er til at få øje på. Det sidder som en stor klods på stellet. Det klikker sig nemt fast, når du har haft det ude, og er nemt at tage ud og med, takket været et indbygget håndtag.

I stedet for en klassisk kæde har cyklen remtræk. Det fungerer rigtig glimrende. Elcykler belaster kæden betydeligt mere end almindelige cykler, og her er en rem ikke på samme måde i risiko for at blive slap eller knække.

Der er desuden trinløst gearskift. En ting, der er begyndt at blive mere udbredt, men det er første gang vi stifter bekendtskab med den, og vi må umiddelbart melde os som tilhængere. Den glidende overgang fungerer ganske fint og giver større frihed til at justere trækket end ved almindelige trindelte gear.

Se også:  Tesla slået af pinden: Her er årets mest solgte elbil i Europa

Klippestabil køreoplevelse

Cyklen får sine kræfter fra en Bosch Performance Line Highspeed 63 Nm motor. Da det er en centermotor, skal der noget pedalkraft til at komme op i fart, men du er hurtigt forbi de 25 km/t, som andre elcykler typisk stopper ved.

For at komme op på de maksimale 45 km/t skal der dog trædes godt til. Faktisk nåede vi kun lidt over 44 km/t under vores test, og det var med medvind og let ned ad bakke. 44 km/t er dog også temmelig hurtigt. Cyklen er klippestabilt bygget og giver en enestående kontrolfornemmelse i både fart og styring, så vi følte os på ingen måde usikre på den, men man er bare ikke altid sikker på hvad der kommer lidt om hjørnet. Og går det galt ved 44 km/t, så kan det gå rigtig galt.

TAGS
elcykel
elektriske transportmidler
koga

DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S