Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
"Vi har længe arbejdet for at gøre taxituren så simpel for vores kunder som muligt. Mobilen er det bedste værktøj her, hvor man både kan booke en taxi over vores appog nu kan betale med Swipp. Kunderne skal transporteres fra A til B uden for mange forstyrrelser, og her er Swipp en naturlig del af vores optimering af mobilløsninger", siger adm. direktør Thomas R.B. Petersen fra Taxi 4x27.
Nem integration
Det har været afgørende for Taxi 4x27, at Swipp leverer en nem integration Som bekendt er der i en taxa ikke plads til ekstra bokse ved instrumentbrættet eller mere udstyr ved siden af dankortterminalen, og derfor var Swipps mobilløsning sammen med Verifone den bedste løsning for selskabet.
"Med Swipps løsning har vi blot skulle installere en lille chip i terminalen, og så har kunderne kunne betale med mobilen. Vi kan ikke få flere ting ind og fylde i taxien, så det her er den eneste rigtige løsning for os", siger Thomas R.B. Petersen.
Og det er ikke kun Taxi 4x27, der har fået øjnene op for Swipps chipløsning. Med integrationen via Verifone har Swipp også fået erhvervskunder som bl.a. Lidl.
Denne løsning har skabt stor interesse i markedet, da man som erhvervsdrivende undgår unødige bokse og ekstraudstyr. Mobilbetaling er stadig så nyt for kunderne, at vi helst ikke skal skræmme dem væk med en masse forstyrrende elementer. Med Swipp kræver det blot en hjælpsom kassemedarbejder eller taxichauffør og Swipps app på mobilen, og så er betalingen klaret på få sekunder", slutter Martin F. Andersen fra Swipp.
Man kan betale med Swipp i 275 taxier hos Taxi 4x27, Frederikshavn Taxa og Skagen Taxa.