At gå fra den skrabede Mii Electric til Jaguar I-Pace er som at træde ind på et overdådigt luksushotel efter en nat på Cabinn. Her er store armbevægelser og plads til mere end det absolut fornødne. I-Pace er egentlig en lidt besynderlig bastard.
Den har trækkene fra en sportsvogn, men strukket ud til SUV-proportioner med stort hævet bagparti. Det giver et knap så helstøbt (men bestemt ikke utiltalende) look.
At bilen er udformet sådan har én stor fordel: plads. Det er den mest rummelige bil i testen. Du kan fint have familien med og en barnevogn i bagagerummet.
Det er således en oplagt bil til den modne drengerøv, der er nødt til at tænke familien ind i sit bilkøb, men stadig ønsker et køretøj, der ikke er kedeligt.
Og kedelig kan man ikke kalde I-Pace. Tryk speederen i bund, og bilen accelerer til 100 km/t. på 4,8 sek. En vild oplevelse. Det nærmer sig Tesla, men I-Pace er nemmere at tæmme. Der skal trykkes hårdt, før den giver los, ellers kører den ganske roligt, og der kan vælges Eco- og Komfort-tilstand, hvis ikke man ønsker fuld kraft. Det er også den eneste bil i testen, der er godkendt til træk (op til 750 kilo).