Af Peter Engels Ryming, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Det kom som noget af en overraskelse, da den svenske møbelgigant Ikea i april måned sidste år fortalte, at de ville sælge fladskærmsløsninger i sine butikker. Men kunderne i de fem pilotlande tog godt imod skærmene - så godt, at den planlagte danske efterårslancering måtte udskydes. Men nu kommer Danmark med i klubben. På sin hjemmeside skriver Ikea, at Uppleva-fladskærmene kommer til Danmark den 22. januar.
Uppleva er Ikeas forsøg på at sælge fladskærms-totalløsninger. Produkterne består af fladskærme, lydanlæg, Blu-ray-afspiller og møbel i ét, med elementer som - i bedste Ikea-stil - kan sammensættes og kombineres på kryds og tværs.
Der sælges skærme i fire størrelser (24, 32, 40 og 46 tommer, red.) og en stribe forskellige møbler, der alle har det til fælles, at de har indbygget lydsystem med to højttalere og en subwoofer, samt en dvd- og Blu-ray-afspiller.
Priseksemplerne på hjemmesiden starter ved 8.427 kroner og inkluderer en 40-tommer LED Smart TV med internetadgang, 2.1 lydsystem med trådløs subwoofer og et tv-møbel.
Se flere priseksempler hos Ikea.