Af Aksel Brinck, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Der er Ikea overalt – møbler, tallerkner, affaldsspande og badeværelsesskabe. Nu vil den svenske gigant også indtage danske teenageres festunivers med en ny kollektion, der har navnet Frekvens, og som blandt andet er udviklet sammen med den svenske lydproducent Teenage Engineering.
Kernen i kollektionen er en bærbar, modulær Bluetooth-højttaler med en 8"-enhed og 10 timers batteritid. Den fås i tre forskellige farver. Den sælges sammen med en subwoofer. Desuden kan man få en mindre, transportabel højttaler til systemet – og sågar et sofabord, en regnfrakke og meget andet.
Hægt det op på et stativ
Man skal impulsivt kunne sammensætte sit fest-setup ved at koble højttalerne sammen med lysspots oven på hinanden eller ved at montere dem på en trefod.
Højttalerne er på markedet 7. februar. Den store højttaler koster med subwoofer 1199 kroner, mens den lile transportable højttaler fås for 599 kroner. En LED-spot kommer til at stå til 249 kroner, og en trefod til at samle festanlægget får en pris på 499 kroner, oplyser Ikea.