Home » Promotion » Hvad er Google Ads?
Hvad er Google Ads?

Hvad er Google Ads?

Share

 Annonce 

Google Ads er en online-reklameplatform, der tilbyder virksomheder og organisationer at reklamere for deres produkter, så de er synlige på internettet. Med Google Ads betaler virksomhederne kun for det antal klik, der kommer ind på deres kanaler og hjemmesider. Sammen med et godt SEO-fundament er Google Ads helt afgørende for virksomheder, der gerne vil have succes på markedet.

Du skal være lavet af et særligt materiale, hvis ikke du synes, reklamer er irriterende på internettet. Ofte får du pop-ups eller lignende, som bare forstyrrer dig midt i arbejdet, og det er kun de færreste reklamer, du rent faktisk kan bruge til noget. Samtidig bliver vi i forvejen bombarderet med informationer på nettet, fordi vores opmærksomhed er den valuta, som virksomheder og organisationer lever af.

Denne triste tendens ønsker Google at ændre på. Med Google Ads kan du som iværksætter og virksomhedsejer målrette reklamer og annoncer til dem, der rent faktisk er interesserede i det, når de er interesserede i det. Hvis du sammen med din virksomhed ønsker at gøre opmærksom på et produkt, så ønsker du at smede, mens jernet er varmt.

Google Ads sørger for, at dine annoncer bliver relevante, når folk søger efter de produkter, som din virksomhed sælger. Det kan også være det budskab, som din organisation står for. På den måde sender du ikke uopfordrede reklamer ind ad brevsprækken, men målretter dine annoncer til dem, der rent faktisk er interesserede i det, I sælger. Og målrettede reklamer giver mere omsætning.

Ønsker du at komme godt i gang med annoncer på nettet kan du benytte dig af denne Google Ads kampagnekode. Den giver dig rabat på op til kr. 900, hvis du ikke i forvejen har en Google Ads konto.

Målret dine produkter med Google Ads. Foto: Unsplash

En guide til Google Ads

Google Ads er tidligere kendt som Adwords. Det nye ved Google Ads er, at du ikke betaler et fast abonnement som tidligere, men nu udelukkende for det antal klik, som reklamerne retter ind mod din hjemmeside. På den måde betaler du kun for den opmærksomhed og trafik, som dine annoncer genererer. Så er du sikret, at du kun betaler for det, du får, og du ved, at dine penge er bedre givet ud.

Med Google Ads kan du administrere din konto online, så du kan ændre i dine reklamekampagner, når det passer dig. Du har fuld kontrol over, hvor og hvornår dine reklamer viser sig, og hvilke søgeord der passer til det, du gerne vil reklamere for. Der findes masser af begynderguides på internettet, som du kan kaste dig over for at få et bedre overblik.

Vælg de rigtige søgeord

Når du opretter en kampagne på Google Ads, så er søgeord altafgørende. Sæt dig ind i din kundes hoved, og tænk over, hvordan kunden på en naturlig måde finder frem til det, du sælger i din virksomhed. Matcher dine søgeord med dem, som kunden søger efter på nettet, så kommer din annonce også op i deres søgefelt.

Lad os sige, at du sælger bananer til en lav pris. Når folk søger efter bananer på nettet til en lav pris, så søger de efter billige bananer. Derfor vil det være oplagt for dig at skrive billige bananer i dine annoncer, for det er det, folk søger efter. Med disse søgeord vil du ligge godt til i toppen, for så kan de se, at de kan købe bananer hos dig.

Som Google selv siger på deres hjemmeside, så skal søgeord bygge bro mellem virksomheder og kunder. Det handler udelukkende om, at reklamer bliver målrettet de interesserede, for det er dem, der køber produkterne. Som virksomhed bruger du derfor ikke en masse penge på at sende budskabet ud i rummet, hvor ingen alligevel lytter. Målrettet annoncering kan derfor mærkes på bundlinjen.

Høje bud ligger højest

Google sørger gennem deres annonceauktioner for, at de, der har brugt flest penge på annoncering, også er dem, der ligger højest på søgesiderne. Google bruger en annoncerangering til at afgøre, hvor annoncer skal vises på siden. Så længe de er relevante på det, der bliver søgt efter, så er det annoncerne med den højeste rangering, der ligger i top.

Du går ind og giver et bud på, hvor meget dine klik er værd. Det er ikke et forpligtende bud, men det er en god indikator for, hvor du gerne vil ligge henne i rangeringen på søgemaskinen. Herefter ser Google på, hvor relevant og nyttig din annonce er for kunden, der søger efter det. Der er fuld gennemsigtighed, og du kan følge med i Googles vurdering på din konto.

Du kan læse meget mere om, hvilke kriterier Google tager i brug, når de vurderer dine annoncer. Det hele står på deres hjemmeside, hvor de forklarer det i detaljer. Når du opretter en Google Ads-konto, hjælper de dig også godt på vej, så du får mulighed for at komme i gang med målrette dine annoncer hurtigst muligt.


DEL DENNE
Share


Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Find os på FaceBook

AOD/AOD.dk

Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@aod.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Brogårdsvej 22
DK-2820 Gentofte
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Se medieinformation her


AOD/AOD.dk   © 2021
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S